פירוק חברה עקב פירוק שותפות עסקית

תוכן העמוד:

על ההבדלים בין חברה בע"מ ודרך פירוקה לבין שותפות עסקית ופירוקה נצטרך מאמר אחר כדי לבחון, אך בשורות הבאות נבין קצת יותר על פירוק חברה עקב פירוק שותפות עסקית כיצד זה מתרחש ומהם התנאים.

כאשר אנו מדברים על פירוק חברה העילה המרכזית לפירוק הינה הגעת החברה למצב של חדלות פירעון, קרי החברה אינה מסוגלת לפרוע את חובותיה לנושיה בין אם עקב אי פעילות עסקית או החלטות עסקיות שגויות אשר הובילו אותה למצב כלכלי רעוע. בניגוד לכך, כאשר אנו מדברים על פירוק שותפות כלומר בעלי המניות אשר מחזיקים בשותפות חברה רוצים לפרק את השותפות ביניהם, ניתן לבצע הליך פירוק מרצון לחברה בעקבות חיסול השותפות.

הסיבות להחלטה על פירוק שותפות הינן מגוונות אך לרוב ניתן לראות שהעילות נובעות מסכסוך בין השותפים, החלטות אסטרטגיות ועוד.

כאמור הקמת חברה מחייבת את רישומה אצל רשם החברות ועמידה בתנאים שונים. כמו כן, כאשר מדובר על חברה בע"מ הרי שמדובר בישות משפטית נפרדת ובעלי המניות של החברה אינם מחויבים באופן אישי בחובות החברה.

לעומת זאת,  הדרך להקמת שותפות הינה פשוטה וקלה יותר ואינה דורשת בירוקרטיה מכבידה אך בעלי המניות בשותפות עשויים לחוב בחובות החברה. משכך, גם הליך הפירוק של חברה שונה מהליך הפירוק של שותפות עסקית שכן המדובר בתהליך מורכב, ארוך ומסובך הרבה יותר.

כיצד מפרקים חברה לאחר פירוק שותפות?

כאשר מדברים על פירוק חברה עקב פירוק שותפות עסקית, ולא פירוק חברה חדלות פירעון, המדובר בהליך פשוט יותר מהליך פירוק חברה.

בעלי המניות בשותפות מאשרים את הליך הפירוק במסגרת כינוס אסיפה כללית ואז השותפים מנהלים בעצמם את הליך הפירוק. הם יכולים גם לפנות למפרק חיצוני כאשר אין צורך בפיקוח בית המשפט או באסיפת נושים.

עורכת הדין דנה פלד, בעלת ידע עשיר בהליכי פירוק חברה וניסיון מוכח בתחום מעניקה ללקוחותיה ייעוץ מקצועי וייצוג איכותי בהליכי הפירוק תוך חתירה למקסימום הצלחות במינימום נזק וזמן.

בעזרת הליווי של עורכת הדין דנה פלד תוכלו להיות רגועים ובטוחים לכל אורך הדרך.

 

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:
עורך דין פירוק חברה

עזרתו של עורך דין פירוק חברה הינה חיונית בעת שנפלה ההחלטה לפרק את החברה, בין אם מרצון או בין אם במסגרת פירוק תחת צו בית

קרא עוד »
פירוק חברה מרצון שלבים

החוק מפרט בהרחבה רבה את השלבים לפירוק חברה על ידי עובדים, התנאים הנדרשים, בעלי התפקיד המעורבים וחלוקת התפקידים ביניהם וכדומה. פירוק חברה יכול להיעשות בשתי

קרא עוד »
פירוק חברה

משרד עורכי דין דנה פלד, עוסק בתחום של פירוק חברות באופן מקצועי, אמין ובעל ניסיון של כמעט של עשור. עו"ד דנה פלד שימשה כב"כ נאמן

קרא עוד »
פירוק חברה מפרת חוק

חוק החברות קובע מספר קריטריונים ברורים הקובעים מתי חברה תיחשב כמפרת חוק. במצב זה, רשם החברות ירשום במרשם החברות את סטטוס החברה כחברה מפרת חוק

קרא עוד »
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button