פירוק מרצון חברת יחיד

תוכן העמוד:

כאשר מדברים על פירוק בין אם מרצון ובין אם לבקשת הנושים או פירוק חברה על ידי עובדים, רובנו מדברים על חברה בה יש כמה מנהלים, בעלי מניות, דירקטוריון וכדומה.

אך מה קורה כאשר מדובר בחברת יחיד בה יש בעל מניות אחד בלבד? בשורות הבאות נבין קצת יותר על חברת יחיד כמו גם על הליך פירוק מרצון חברת יחיד.

חברת יחיד הינה חברה אשר מוחזקת ורשומה על שם אדם אחד, אשר כאמור, הינו בעל המניות ויכול לשמש גם כמנכ"ל החברה וכדירקטור היחיד בה. כך שלמעשה הוא נהנה מיתרונות שונים כגון הפרדה משפטית של התאגדות כחברה וכן מהעובדה כי הינו ישות משפטית כלכלית נפרדת מבעל המניות של חברת היחיד.

לאור הייחודיות והשונות של חברת יחיד, הוחלט בשנת 2011 להקים עבורה מסלול ייחודי מקוצר להליך הפירוק הכולל 2 שלבים בלבד וזאת בניגוד לתהליך הפירוק של חברה רגילה אשר כולל 5 שלבים.

 

השלבים בפירוק מרצון חברת יחיד

עוד לפני שנכנסים לשלב הראשון, עלינו לוודא שאין לחברה שעבודים על שמה ושהפרטים של בעל המניות ו/או הדירקטור תואם לפרטים המופיעים בנסח החברה. כמו כן, על בעל המניות להצהיר בפני עורך דין על כך שביכולת החברה לפרוע את חובותיה בתוך 12 חודשים, זאת בנוסך למינויו של מפרק לחברה.

רק בהמשך אנו מגיעים לשלב הראשון בו יש לקבוע תאריך לאסיפה שתתכנס בתוך ארבעה עד שישה חודשים מיום קבלת ההחלטה על פירוק החברה. מלבד זאת, יש לפרסם הודעה על ההחלטה לפירוק מרצון חברת יחיד, מינוי מפרק ומועד כינוס האסיפה.

לאחר שהתקבל אישור מרשם החברות על השלמת השלב הראשון, ניתן יהיה לעבור לשלב השני בו המפרק פועל למימוש נכסי החברה על מנת לפרוע את החובות. בהשלמת שלב זה המפרק מגיש לרשם החברות את הדו"ח הסופי.

מסלול פירוק מרצון חברת יחיד אינו מסלול חובה אלא מהווה מסלול מקוצר, מהיר וזול יותר לפירוק חברה ועל מנת ליהנות מיתרונותיו מומלץ להיעזר בעורכת הדין דנה פלד אשר בעלת מומחיות וניסיון עשיר בתחום ותעניק לכם ליווי, ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי.

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:
עורך דין פירוק חברה

עזרתו של עורך דין פירוק חברה הינה חיונית בעת שנפלה ההחלטה לפרק את החברה, בין אם מרצון או בין אם במסגרת פירוק תחת צו בית

קרא עוד »
פירוק חברה מרצון שלבים

החוק מפרט בהרחבה רבה את השלבים לפירוק חברה על ידי עובדים, התנאים הנדרשים, בעלי התפקיד המעורבים וחלוקת התפקידים ביניהם וכדומה. פירוק חברה יכול להיעשות בשתי

קרא עוד »
פירוק חברה מפרת חוק

חוק החברות קובע מספר קריטריונים ברורים הקובעים מתי חברה תיחשב כמפרת חוק. במצב זה, רשם החברות ירשום במרשם החברות את סטטוס החברה כחברה מפרת חוק

קרא עוד »
פירוק חברה

משרד עורכי דין דנה פלד, עוסק בתחום של פירוק חברות באופן מקצועי, אמין ובעל ניסיון של כמעט של עשור. עו"ד דנה פלד שימשה כב"כ נאמן

קרא עוד »
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button