תביעות חוב בפירוק חברה

תוכן העמוד:

כאשר הוחלט על פירוקה של חברה, בין אם מדובר על פירוק מרצון ובין אם מדובר על פירוק על ידי בית המשפט, ממונה מפרק אשר אחראי על הליך הפירוק ומחזיק בסמכויות אשר מקבילות לסמכויות דירקטוריון החברה. בין היתר, המפרק דואג לכינוס נכסי החברה, הגשת תביעות משפטיות בשם החברה, טיפול בתביעות חוב, הגעה להסכמי פשרה עם הנושים וכדומה.

פקודת החברות מונה מספר עילות אפשריות לפירוק חברה חדלות פירעון, החברה לא התחילה את עסקיה בתוך שנה מהיום בו התאגדה או הפסיקה את פעילותה למשך שנה, בית המשפט החליט שמן הצדק להורות על פירוק החברה או החלטה מיוחדת שהתקבלה על ידי החברה.

הלכה למעשה, ניתן לראות כי העילה השכיחה ביותר לפירוק של חברה הינו המצב בו היא בחדלות פירעון ואינה יכולה לשלם את חובותיה לנושים. משכך, מטרת הליך הפירוק הינו כינוס כלל נכסיה של החברה ומימושם לצורך תשלום החובות לנושים בהתאם לסדר הקדימויות הקבוע בחוק ובתקנון החברה.

 

הגשת תביעות חוב בצורה הנכונה

על מנת שנושה יקבל את התשלומים המגיעים לו לפי דין הרי שיש צורך בהגשת תביעות חוב מטעם הנושים. את תביעות החוב מגישים למפרק אשר מתוקף תפקידו מרכז את כלל תביעות החוב ומנסה להגיע להסכמות וחלוקה אופטימאלית של נכסי החברה.

הגשת תביעות חוב בפירוק חברה צריכה להיות מלווה בכלל האסמכתאות הרלוונטיות ותצהירים על מנת להוכיח את החוב. כמו כן, יש להגיש את תביעות החוב למפרק עד חצי שנה מהיום בו פורסמה ההחלטה בדבר פירוק החברה או מהיום בו הוציא בית המשפט צו המורה על פירוק החברה.

גם אתם צריכים להגיש תביעות חוב אך ממש לא מבינים מה עליכם לעשות? מה החוק אומר? וכיצד עליכם לפעול?  – אל תוותרו על ייעוץ משפטי מקצועי וליווי אישי ומיומן.

עורכת הדין דנה פלד, המתמחה בהליכי פירוק ומחזיקה בידע עשיר בתחום וניסיון מוכח של עשור שנים, פועלת במקצועיות וביסודיות עבור לקוחותיה תוך שליטה מקצועית ברזי החוק ובדרכי הפעולה הנכונות. צרו קשר עוד היום ותיהנו מייעוץ מקצועי מקיף ויחס אישי.

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:
עורך דין פירוק חברה

עזרתו של עורך דין פירוק חברה הינה חיונית בעת שנפלה ההחלטה לפרק את החברה, בין אם מרצון או בין אם במסגרת פירוק תחת צו בית

קרא עוד »
פירוק חברה מפרת חוק

חוק החברות קובע מספר קריטריונים ברורים הקובעים מתי חברה תיחשב כמפרת חוק. במצב זה, רשם החברות ירשום במרשם החברות את סטטוס החברה כחברה מפרת חוק

קרא עוד »
פירוק חברה מרצון שלבים

החוק מפרט בהרחבה רבה את השלבים לפירוק חברה על ידי עובדים, התנאים הנדרשים, בעלי התפקיד המעורבים וחלוקת התפקידים ביניהם וכדומה. פירוק חברה יכול להיעשות בשתי

קרא עוד »
פירוק חברה

משרד עורכי דין דנה פלד, עוסק בתחום של פירוק חברות באופן מקצועי, אמין ובעל ניסיון של כמעט של עשור. עו"ד דנה פלד שימשה כב"כ נאמן

קרא עוד »
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button