ייפוי כוח מתמשך

תוכן העמוד:

אל חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות הצטרף בשנים האחרונות תיקון חשוב במיוחד, והוא מתייחס להסדר משפטי המוכר בשם ייפוי כוח מתמשך. למהלך הזה היה היגיון פשוט מאוד, והוא נועד כדי להציע תפיסה חדשה ושונה בכל הקשור לאופן שבו מתקבלות החלטות הנוגעות לחייהם של אנשים עם מוגבלויות שונות. אם בעבר נקבע לאנשים אלה אפוטרופוס על ידי המדינה, כעת נשמרת לכל אדם הזכות לקבוע את זהותו של האפוטרופוס בעצמו, ולהגדיר אילו החלטות יוכל לקבל. צוות המשרד של דנה פלד מלווה את ההליך המשפטי הנדרש לצורך ניסוח ייפוי כוח מתמשך ולקראת הפקדתו אצל האפוטרופוס הכללי.

התחומים בהם ייפוי כוח מתמשך הוא חיוני

באופן כללי ניתן לקבוע ייפוי כוח מתמשך לטיפול בענייניו השונים של הפרט:

  • ענייני רכוש: ניהול נכסים, כספים, חשבונות בנק, השקעות וכיו"ב
  • עניינים אישיים: טיפול בנושאי רווחה, איכות חיים, צרכים בסיסיים, בריאות וכיו"ב
  • עניינים רפואיים בלבד: קביעת החלטות הנוגעות לטיפול, לאשפוז וכיו"ב

על פי החוק, לכל אדם נשמרת הזכות לקבוע מי ידאג לכל אחד מהנושאים הללו, והוא רשאי לבחור מיופה כוח אחד שיטפל בכלל הנושאים הללו – או לחלק את תחומי האחריות בין מיופי כוח שונים. עם זאת, חשוב לזכור כי רק אדם בגיר ונטול אינטרסים אישיים יכול לקבל את ייפוי הכוח. במילים אחרות, לא ניתן למנות אדם השוכר את דירתו של מייפה הכוח או המעורב בעסקיו או בהשקעותיו, לדוגמה.

הגשת מסמכים לייפוי כוח מתמשך

התיקון המבורך בחוק בהחלט משנה את הכללים, והוא מעניק לכל אדם את החופש המלא לקבל החלטות בעניינים שונים כאשר הוא עדיין כשיר וצלול לעשות זאת. זוהי ההזדמנות לקבוע את הכללים ולהיערך ליום שבו מחלה, פגיעה או כל בעיה אחרת תמנע את היכולת לקבל החלטות באופן עצמאי. עורך הדין המלווה את תהליך ההכנה של ייפוי כוח מתמשך חייב להציג את התמונה במלואה, את המשמעות של כל החלטה ואת הסמכויות שיינתנו לממונה. עם הליווי האישי והמקצועי של דנה פלד תוכלו לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבורכם כדי שתוכלו להיות רגועים יותר באשר לעתידכם.

הגשת מסמכים לייפוי כוח מתמשך

ייפוי כח מתמשך מה זה

אם יש רגע אחד שכולנו חוששים מפניו, זהו בוודאי הרגע שבו מחלה או פציעה ימנעו מאיתנו את היכולת לקבל החלטות הקשורות לנושאי רכוש, בריאות, רווחה או איכות חיים. אנחנו רוצים לדעת שיהיה מי שידאג לנו, יכיר בצרכים ובהעדפות שלנו, ויפעל לטובת האינטרסים האישיים שלנו. הבשורה הטובה היא שיש היום כלי משפטי חיוני שעוזר לנו להשיג את המטרה הזו, וחשוב להבין מה זה ייפוי כח מתמשך ואיך הוא יכול לספק מענה מושלם לצרכים הללו. משרד עורכי דין דנה פלד יסייע לכם בתכנון ייפוי הכח האידאלי עבורכם.

ייפוי כח מתמשך – מה זה ולמה זה טוב?

לפני שאתם מנסחים ייפוי כח מתמשך, מה זה בכלל אומר ומה היתרונות של החלופה הזו?

  • ייפוי כח מתמשך מחליף את הצורך במינוי אפוטרופוס וכך הוא מקל משמעותית על הליכים בירוקרטיים ועל ההתנהלות השוטפת בקבלת ההחלטות
  • ייפוי כח מתמשך מגדיר באופן ברור מי אחראי לקבל החלטות שונות ומה הן ההחלטות שמבקש מייפה הכח שתתקבלנה.
  • ייפוי כח מתמשך מאפשר לכל אדם לקבוע את זהותו של הממונה בעצמו, בעודו כשיר וצלול
  • ייפוי כח מתמשך שנקבע מראש מונע למעשה את החיכוכים והסכסוכים המשפחתיים שעשויים להתעורר בעת הצורך לקבל החלטות שונות בנושאי רכוש, כסף או בריאות

ארבעת היתרונות הללו הם חלק קטן מתוך רשימה ארוכה של יתרונות, והם מסבירים מדוע ייפוי הכח הוא צעד נכון וחשוב. כלי משפטי זה קיים בעקבות תיקון חשוב לחוק הכשרות המשפטית, והתיקון שנכנס לתוקפו לפני כשלוש שנים בהחלט משנה את החוקים – והוא מאפשר לכל אדם להיות אחראי לגורלו שלו.

בשורה התחתונה

חשוב להבין, לפני שמנסחים ייפוי כח מתמשך, מה זה ומה המשמעויות שלו. סיוע משפטי וליווי של עורך דין מומחה הם שיסייעו לכם לעשות את זה נכון ולנסח בקפידה את כל הפרטים הקטנים מבעוד מועד. משרד עורכי הדין דנה פלד יסייע לכם להבין מה באמת חשוב ונכון עבורכם, מי האדם המתאים ביותר לדאוג לצרכים שלכם ומה היא הדרך האידאלית להכין ייפוי כח שיתאים בדיוק לכם.

ייפוי כח מתמשך מה זה

עורכי דין ייפוי כח מתמשך

כדי לחתום על ייפוי כח מתמשך נדרש מילוי של טופס ייעודי, אשר ייערך וייחתם על ידי עורך דין. למעשה, עורכי דין ייפוי כוח מתמשך עברו את ההכשרה הדרושה לכך, והם רשאים לסייע לכל אדם לנסח את ייפוי הכוח המתאים לצרכיו האישיים. כך ניתן לקבוע מי ימונה לדאוג לנושאים כמו בריאות, רווחה, רכוש או מגורים, ולהגדיר את היקף הסמכויות של הממונה. מי שיבחר בכך יוכל אף למנות שני ממונים שונים (או יותר) לטיפול בנושאים שונים. משרד עורכי דין דנה פלד יסייע לכם לכל אורך הדרך כדי להבטיח לכם ייפוי כוח מתמשך שעונה על הצרכים, ההעדפות והתפיסות שלכם.

איך בוחרים עורכי דין ייפוי כח מתמשך

כשאתם משווים בין עורכי דין ייפוי כוח מתמשך יש כמה פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון:

  • הסמכה. האם יש לעורך הדין הסמכה מתאימה ממשרד המשפטים?
  • ניסיון. האם עורך הדין מנוסה בעריכת ייפוי כח מתמשך?
  • מקצועיות. האם עורך הדין מיומן בביצוע ייפוי כוח מתמשך? האם הוא קשוב לצרכים שלכם? האם הוא מבין את המטרות שלכם ואת הנושאים המרכזיים מבחינתכם?

חשוב לזכור כי מחיר השירות אולי חשוב, ועבור רבים הוא בהחלט מקבל מקום של כבוד ברשימת הקריטריונים, אבל איכות השירות שתקבלו חשובה לא פחות – ולמעשה, אף הרבה יותר. מעל לכל, מטרתו של ייפוי הכוח היא להבטיח מענה מושלם לכל הצרכים שלכם בזמן שבו לא תוכלו לקבל החלטות בעצמכם, וכדי להשיג את המטרה הזו נדמה שאין עוררין על כך שרק עורך דין מנוסה ומיומן יוכל להוביל אתכם אל נקודת הסיום בבטחה.

עורך דין ייפוי כח מתמשך דנה פלד לשירותכם

כדי לעשות את זה נכון וכדי להגיע מוכנים וערוכים גם לתרחישים שהיינו רוצים להאמין שלא יגיעו לעולם, ישנם עורכי דין ייפוי כח מתמשך שיסייעו לכם בכל פרט קטן בתהליך. הסיוע המקצועי והליווי המשפטי של משרד עורכי דין דנה פלד הם שיעניקו לכם את הכלים הדרושים כדי לקבל החלטות נכונות, להיערך לכל סיטואציה ולכל חלופה, ולישון טוב יותר בלילה בידיעה שיהיה מי שידאג לכם גם כשלא תוכלו לדאוג לעצמכם.

עורכי דין ייפוי כח מתמשך - דנה פלד

ייפוי כוח מתמשך עלות

טרם ההחלטה לקבוע ייפוי כוח מתמשך עלות ההליך היא סוגיה שבוודאי מעוררת תהיות. עם זאת, רגע לפני שנבין איך נקבע מחירו של ייפוי הכוח חשוב להבין את מהותו ואת חשיבותו. אם כן, ייפוי הכוח הוא כלי משפטי שנכנס לתוקף לפני כשלוש שנים בעקבות תיקון לחוק הכשרות המשפטית. זוהי החלופה האידאלית להליכים שננקטו בעבר, כאשר אדם שלא יכול היה לקבל החלטות בעצמו הושפע מהחלטותיו של אפוטרופוס אשר מונה באופן שרירותי על ידי המדינה. משרד עורכי הדין דנה פלד מלווה אנשים רבים שמעוניינים לקבוע את חוקי המשחק שלהם בעצמם, ולקבוע מבעוד מועד מי אחראי לעניינם ואילו סמכויות יינתנו לו.

ייפוי כוח מתמשך עלות  – להכנס יותר לעומק

אם תערכו סקר שוק קצר תגלו בוודאי טווח מחירים לא מבוטל, ואין ספק כי להחלטה על ייפוי כוח מתמשך עלות שכדאי להכיר קצת יותר לעומק. עלות זו מושפעת מגורמים שונים, והנה כמה דוגמאות עיקריות:

  • האם בכוונתכם למנות ממונה אחד בלבד שיטפל בכלל הנושאים האישיים – או יותר?
  • כמה ואילו נושאים יש להסדיר במסגרת ייפוי הכוח ואילו הוראות יינתנו לממונה מראש?
  • מה היא רמת המומחיות של עורך הדין בהכנת ייפוי כוח ומה מידת הניסיון שלו בתחום?

האמת היא שאין הבדל מהותי בין האופן שבו אתם מקבלים החלטות באשר ליועצים ולמומחים מתחומים שונים, לבין האופן שבו יש לבחור את עורך הדין שילווה אתכם גם בהליך הזה. ניסיון מקצועי, ידע ומומחיות – כל אלה יחד עשויים אמנם להוסיף מעט למחיר שתשלמו, אבל הם גם יבטיחו לכם עבודה נכונה והיערכות טובה יותר לרגעי האמת שבהם יעמוד ייפוי הכוח במבחן.

ייפוי כוח מתמשך עלות העבודה של עורך הדין

חשוב לזכור כי ייפוי הכוח עומד להשפיע באופן ניכר על איכות החיים שלכם, ואתם למעשה מפקידים בידי אדם אחר את הסמכות לקבל החלטות במקומכם. אם כן, כשאתם מחליטים לנסח ייפוי כוח מתמשך עלות העבודה של עורך הדין היא רק משתנה אחד משמעותי בתהליך קבלת ההחלטות שלכם. עם הניסיון הרב של משרד עורכי דין דנה פלד תוכלו לשקף את הרצונות ואת השאיפות שלכם באופן ברור ומדויק מאוד – כבר עכשיו.

ייפוי כוח מתמשך עלות העבודה של עורך הדין

ייפוי כוח מתמשך מחיר

נדמה שיותר ויותר ישראלים מכירים היום באחד הכלים המשמעותיים שעומדים לרשותם, זה שמאפשר להם לקבוע בעצמם ומבעוד מועד מה יקרה להם אם חלילה יתקשו לקבל החלטות שונות בעצמם. עם זאת, ברור לחלוטין כי יש להחלטה לערוך ייפוי כוח מתמשך מחיר, והוא תלוי בגורמים שונים. אחד המשתנים המרכזיים הוא הזהות של הגורם המקצועי שילווה אתכם לכל אורך התהליך, ועם הייעוץ המשפטי והסיוע של משרד דנה פלד תוכלו לעשות את זה נכון ומדויק הרבה יותר, ללא טעויות שיעלו לכם ביוקר בהמשך.

ייפוי כוח מתמשך – מחיר והגורמים המשפיעים עליו

במהותו, ייפוי הכוח שעליו אנחנו מדברים שונה מהליכים דומים שאתם אולי מכירים, ובניגוד לתפיסה הקיימת אין מדובר בצוואה כלל וכלל. אם כן, לעריכת ייפוי כוח מתמשך מחיר המושפע מהמורכבות הזו בדיוק:

  • לצורך עריכת ייפוי כוח מתמשך נדרשת עבודה יסודית וקפדנית, ולרוב תידרשנה מספר פגישות בין עורך הדין לממנה כדי להבטיח דיוק בכל הפרטים וניסוח שישקף את רצונו של הממנה בצורה נכונה
  • בתהליך המורכב הזה יש לבחון לעומק צרכים, תפיסות עולם, מצב רפואי ונושאים נוספים שעשויים להשפיע על קבלת ההחלטות לכל אורך הדרך
  • ייפוי הכוח חייב להתאים לכל אדם על פי צרכיו הייחודיות, וההנחיות צריכות להיות מפורטות, מדויקות ומותאמות אישית

אם כן, אין ספק כי לניסיונו של עורך הדין המלווה את הממונה יש השפעה עצומה על ייפוי הכוח ועל השלכותיו, ומכאן שזהו הנושא החשוב ביותר שיש לבחון לפני קבלת ההחלטה. הניסיון הזה יאפשר לעורך הדין להציע נקודות חדשות למחשבה, לסייע בבחירת מיופה הכוח המתאים ואף לתקשר את ההחלטות שהתקבלו בפני בני המשפחה. כל זאת, בהתאם לאורחות חייו ולתפיסות העולם של האדם הדואג לעתידו, לבריאותו ולנכסיו.

בכל נושא ייפוי כוח מתמשך פנו לעורכת הדין דנה פלד

מקצועיות וניסיון הם שני נושאים מרכזיים שכדאי לתת עליהם הדעת, ולמי שמתכנן ייפוי כח מתמשך מחיר השירות הוא רק סעיף אחד שיש לקחת בחשבון. תכנון מדויק, הגדרה ברורה של צרכים ומטרות, הבהרת היקף הסמכויות של מיופה הכוח וניסוח מקצועי ברמה הגבוה ביותר, כל אלה יעניקו לכם ראש שקט באמת, והם ניצבים בראש סדר העדיפויות של משרד עורכי הדין דנה פלד, המלווה גברים ונשים בתהליך הרגיש והמורכב.

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button