תביעת חוב בחדלות פירעון

תוכן העמוד:

תביעת חוב בחדלות פירעון היא התביעה אותה מגישים נושים כנגד חייב הנמצא בתהליך חדלות פירעון.

לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מתחילה תקופת הביניים במהלכה הנאמן בוחן את החובות, ההוצאות, ההכנסות וכל ההתנהלות הכלכלית של החייב במטרה לגבש תכנית לשיקום כלכלי. וזוהי גם נקודת הזמן שבה על הנושים להגיש את תביעת החוב.

כאשר אדם, או חברה, הנמצאים בהליך חדלות פירעון חייבים לכם כסף, עליכם להגיש את תביעת החוב אל הממונה על חדלות פירעון. על פי תקנות חוק חדלות פירעון יש להגיש את התביעה בתוך 6 חודשים מהיום שבו פורסמה ההודעה על פתיחת ההליכים לחייב. כיום ניתן להגיש תביעת חוב מקוונת.
הממונה על חדלות פירעון אינו מאשר את התביעה באופן אוטומטי, עליכם להגיש אותה בצירוף כל האסמכתאות המוכיחות את דרישת החוב. הממונה על חדלות פירעון יעביר את התביעה לנאמן האחראי על תיק פשיטת הרגל; הנאמן יבחן את הבקשה ויחליט האם לקבל אותה או לדחות את התביעה.

במידה והתביעה התקבלה, אתם תקבלו את חלקכם בסוף התהליך מתוך קופת הנשייה בסוף התהליך.

תקנות חוק חדלות פירעון

הגשה מקוונת של תביעת חוב

תביעת חוב בחדלות פירעון ניתן להגיש באופן ידני או מקוון. במידה ואתם מיוצגים על ידי עורך דין חדלות פירעון, ניתן לבצע רק הגשה מקוונת של תביעת חוב. הגשת תביעת חוב כרוכה בתשלום אגרה העומדת היום על 31 שקלים (מעודכן לשנת 2022).
לצורך הגשה מקוונת של תביעת חוב יש קודם כל לשלם את האגרה. תוכלו לעשות זאת בקלות באמצעות כרטיס אשראי באמצעות אתר התשלומים הממשלתי (אגרת תביעת חוב לנושים בלבד). לחלופין ניתן גם לשלם בהעברה בנקאית או במזומן באחד מהסניפים הייעודיים של בנק מזרחי טפחות. בעת התשלום תקבלו מספר אסמכתא, אותו תצטרכו להזין בטופס הגשת התביעה. לפני שאתם מבצעים את התשלום, וודאו כי כל הפרטים נכונים, על מנת למנוע בעיות ועיכובים בהליך.
לאחר תשלום האגרה יש למלא טופס תביעת חוב באתר האינטרנט של הממונה על חדלות פירעון. זהו טופס דיגיטלי קל למילוי, הטופס כבר ינחה אתכם לגבי כל הפרטים הנדרשים. יש לצרף את כל האסמכתאות המוכיחות את החוב, לדוגמה פסקי דין או שייק שחזר. יש צורך להוסיף תצהיר מאומת על ידי עורך דין, ובמידה ונעזרתם בשירותיו של עורך דין פשיטת רגל, יש להוסיף ייפוי כוח.
הנאמן יבדוק את הבקשה ויודיע לכם על החלטתו. על פי תקנות חוק חדלות פירעון, ההכרעה תינתן בתוך 90 מיום ההגשה, ולא יאוחר מ 30 ימים מהמועד האחרון להשגת תביעת חוב חדלות פירעון.
במידה וישנה בעיה המונעת מכם להגיש את תביעת החוב בזמן, חשוב שתפעלו מהר ותגישו בקשה להארכת מועד. במידה ותביעת החוב נדחתה (או הבקשה לדחיית המועד) ניתן להגיש ערעור לבית המשפט. אם תביעת החוב נדחתה, ולא נעזרתם בעו“ד עד עכשיו, מוטב לפנות אל עורכת דין חדלות פירעון לצורך הגשת הערעור.

הגשה מקוונת של תביעת חוב

תקנות חוק חדלות פירעון

במקרה של תיק פשיטת רגל (חדלות פירעון), החייב יידרש לשלם תשלומים חודשיים לטובת קופת הנשייה. כמו כן יתבצע תהליך של כינוס נכסים, גם כן לטובת קופת הנשייה. בסוף התהליך הנאמן יחלק את הכספים שהצטברו בין הנושים; שימו לב כי לאחר תחילת ההליך חל על החייב איסור להסדיר את החובות ישירות מול אחד או חלק מהנושים.
חוק חדלות פירעון החדש הכניס שינויים בסדר הקדימות של הנושים. השינויים נועדו לתקן את היתרון שהיה לגופים חזקים ומבוססים כלכלית, כמו הבנקים.
על פי תקנות חוק חדלות פירעון סדר קדימות הנושים (עבור חדלות פירעון ליחיד) נקבע באופן הבא:

  1. בעדיפות ראשונה נושים מובטחים, אלו שיש להם ערובה לחוב כמו למשל שעבוד.
  2. בעדיפות שנייה נושים בדין קדימה. דוגמה לכך יכולה להיות עובדים ששכרם לא שולם, למעשה הם נמצאים במקום הראשון. אחריהם בדין קדימה נמצאות רשויות המס והמע“מ. אחריהם נמצאים נושים להם החייב צריך לשלם דמי שכירות עד לתקופה של שנה, חובות מזונות וחובות ארנונה.
  3. העדיפות השלישית והאחרונה היא לכל יתר הנושים שאינם עונים על ההגדרות הנ“ל.

תביעת חוב בחדלות פירעון

אם אדם חייב לכם כספים והוא הגיש בקשה להליך חדלות פירעון, או שאתם או נושים אחרים, הגשתם את הבקשה נגדו, חשוב למהר ולפעול על מנת לקבל את חלקכם בחוב. מומלץ לפנות אל עו“ד חדלות פירעון על מנת להגיש את תביעת החוב. גם אם יש בידיכם פסק דין וגם אם התנהלו תיקים בהוצאה לפועל, עדיין חשוב לידע את הממונה על החוב, אחרת אתם עשויים למצוא את עצמכם מחוץ לתמונה.
שימו לב כי ישנם מקרים בהם ניתן לבצע את תביעת החוב באמצעות הביטוח הלאומי. זה מתייחס למקרים של שכירים בחברות שניתן להן צו פירוק, או שכיר שעבד אצל אדם שניתן נגדו צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון. יש לכך יתרון גדול מאוד עבור אלו הנכנסים לקטגוריה, זאת מכיוון שהם זכאים לגמלה חודשית מהביטוח הלאומי בהתאם למדיניות הביטוח הלאומי.

תביעת חוב בחדלות פירעון

עקבו אחרינו גם בעמוד הפייסבוק.

תביעת חוב בחדלות פירעון
צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:

מאמרים

הסדרי חובות מול הבנקים

רבים פונים אלינו לצורך הסדרי חובות מול הבנקים. זוהי אחת הסיבות השכיחות בגינן אנשים פונים אל עורך דין לסגירת חובות. לעתים אלו יכולים להיות הסדרי

עורכי דין מחיקת חובות

כאשר אנשים מתמודדים עם חובות כספיים, באופן טבעי הם מחפשים עורכי דין מחיקת חובות. לצערנו לפעמים אנו נתקלים בפרסומים של מחיקת חובות תוך 24 שעות

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל זה לא דבר נעים. כאשר יש לנו חובות, הנושים פותחים תיקי הוצאה לפועל ואז אנו מקבלים את הדרישה לתשלום, דרישה המוגבלת בזמן.

חדלת פירעון מה זה

במאמר זה נסביר חדלת פירעון מה זה, נספק לכם קצת סטטיסטיקות עדכניות וגם נסביר כיצד עורכת דין חובות יכולה לסייע לכם בהליכי חדלות פירעון. חיסול

סגירת חובות בהוצאה לפועל

הדרך הבטוחה והיעילה שבה ניתן לעשות סגירת חובות בהוצאה לפועל היא כמובן תשלום החוב. אך במציאות שבה אנו חיים, מציאות של חובות ולחץ כלכלי כבד,

חדלות פירעון מה זה

חדלות פירעון מה זה | טפסים חדלות פירעון כאשר אנשים נקלעים לחובות ובוחנים את האפשרויות, הליך חדלות פירעון הוא אחת האפשרויות העומדות בפניהם. אך חדלות

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button