תיקי פשיטת רגל

תוכן העמוד:

על פי חוק נתוני אשראי קיימת חובת דיווח של כל בנק למאגר האשראי על כל החובות הבנקאיות של כל אזרח בישראל. כמובן, גם על תיקי פשיטת רגל ישנה חובת דיווח. בשורות הבאות תקראו מהו תהליך הדיווח של הבנק, מה המשמעות של חובת הדיווח, מה זה דיווח מיוחד על תיק פשיטת רגל, על בדיקת פשיטת רגל מה רואים בבדיקת תיק פשיטת רגל ועוד. מאת: עורך דין לפשיטת רגל.

הכול על דיווח של תיקי פשיטת רגל

מתוקף החוק ישנה סמכות לממונה על שיתוף נתוני אשראי להוציא הנחיות ברורות כיצד על הבנק לדווח אודות הליכי חדלות פירעון (תיקי פשיטת רגל) של אדם פרטי. חובת הדיווח חלה על שני גורמים – הממונה על חדלות פירעון ושיקום כלכלי וכן על ההוצאה לפועל. (ולא על הבנק כפי חוב רגיל). לרישום זה יש משמעויות רבות, ויש להתרחק מכך עד כמה שניתן, הנזקים שהדבר עלול לגרום לכם בעתיד הם רבים מספור, הכתם ילווה אתכם כשתרצו להוציא משכנתא וכמעט בכל פעולה שלכם או בקשה לבנק.

אם כבר הגעתם למצב פשיטת רגל אין שום אפשרות לבטל את הרישום. מה שכן ניתן לעשות כדי למזער נזקים הוא בדיקת תיק פשיטת רגל, כלומר, לבדוק האם חלה טעות ברישום, לגבי גובה הסכום וכדומה. הגופים הנ"ל מחויבים בדיווח נכון ואמין, ועליהם מוטלת אחריות על מידע שגוי שנמסר. הגופים המדווחים חייבים לנקוט באמצעי בקרה על מנת להקפיד שלא ייצא מתחת ידם דיווח לא נכון, במידה שזה לא קורה, אנו נפנה כאמור לגופים הנ"ל לתקן את הדרוש תיקון.

תיקי פשיטת רגל
מומחים לייצוג תיקי פשיטת רגל

מה אפשר לעשות לאחר דיווח על תיק פשיטת רגל

גם אם כאמור מצאתם מידע שגוי במאגר האשראי בתיק פשיטת רגל, והגשנו בקשה באמצעות עורכי דין פשיטות רגל למקור המידע לתקן את הדיווח, עדיין לוקח למערכת זמן להתעדכן, יש תאריכים מסוימים שבהם הם מגישים את התיקונים, ולכן אם בניתם על הלוואה בנקאית או משהו כזה בעקבות התיקון, מוטב לכם להנמיך ציפיות, אמנם על פי ההוראות הם כן אמורים לדווח תיקונים באופן מיידי.

כמו כן חובת הדיווח מחייבת את ההוצאה לפועל ואת הממונה על חדלות הפירעון לצרף לכל עדכון את כל הנתונים של כל תיק פשיטת רגל המשויך לאותו אדם, כך שאי אפשר לבנות על כך ש'יתפספס' מידע. מועדי הדיווח הן: בסוף כל חודש קלנדרי מועבר דיווח על כל תיקי חדלות פירעון ועל תיקי פשיטת רגל הפעילים.

תיק פשיטת רגל
תיק פשיטת רגל

בדיקת פשיטת רגל לאחר סגירת התיק

אם התיק נסגר יישלח דיווח מיידי אל מאגר המידע כך שאין לכם ממה לחשוש, סגירה של תיקי פשיטת רגל מדווחת מיד. מצד שני גם אם נפתח נגדכם תיק פשיטת רגל, גם זה מדווח באופן מיידי. במקרה של סגירת תיק המדווח מציין גם את סיבת סגירת התיק.

מידע זה ייתכן ויכול לעזור לכם בהמשך בבקשת הלוואה בנקאית וכדומה בבדיקת פשיטת רגל. אם הסיבה תהיה סיבה המערערת את סיבת הפתיחה, כלומר סיבה שמסבירה מדוע מלכתחילה התיק לא היה אמור להיפתח, ייתכן והבנק יתחשב בזה. לפי תקנות חדלות פירעון בכל דיווח על תיק חדלות פירעון או בכל בדיקת פשיטת רגל מצרף מקור המידע שוב את כל המידע אודות התיק וכן תיקים נוספים של אותו אדם.

בדיקת פשיטת רגל
מה רואים בבדיקת פשיטת רגל

בדיקת תיק פשיטת רגל ועוד כמה פרטים על חובת הדיווח

על מי לא קיימת חובת דיווח של נתוני האשראי? על נתוני אשראי של קטינים אין חובת דיווח, כמו כן, אין חובת דיווח על זרים שאינם במעמד תושב. בדיווח נאסר על מקור המידע לציין תארים כלשהם כגון ד"ר וכדומה. בכל המקרים הבאים מחויב מוסר המידע בדיווח יומי: פתיחה או סגירה של תיק כמוזכר לעיל, מחיקה של תיק, תיקון או השלמה של מידע בתיק. לאחר שהמידע נכנס למאגר יוכל כל אחד לעשות בדיקת תיק פשיטת רגל ולמצוא את המידע בחיפוש פשוט באינטרנט, לפי מס' זהות, שם משפחה ומספר התיק.

כמו כן, בבדיקת פשיטת רגל ניתן לראות באינטרנט מידע לגבי פירוק חברה, כינוס נכסים, פתיחת הליכים וכו' של שלושת השנים האחרונות. מידע על יותר מ-3 שנים לא ניתן לקבל באתר. המאגר באינטרנט לא מכיל מידע אודות בקשות לפשיטת רגל שהוגשו ועדיין לא אושרו. המידע באתר האינטרנט חשוף לכל מאן דבעי, כל מי שמעונין יכול לראות את הנתונים של תיקי פשיטת רגל שלכם, מלבד חלק מהמידע שחשוף רק לבעל התיק, לנושים ולבעלי מניות וכן לעורך דין מומחה לפשיטת רגל המייצג אתכם.

בדיקת תיק פשיטת רגל
בדיקת תיק פשיטת רגל
תיקי פשיטת רגל
צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:

מאמרים

תביעת חוב בחדלות פירעון

תביעת חוב בחדלות פירעון היא התביעה אותה מגישים נושים כנגד חייב הנמצא בתהליך חדלות פירעון. לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מתחילה תקופת

הסדרי חובות מול הבנקים

רבים פונים אלינו לצורך הסדרי חובות מול הבנקים. זוהי אחת הסיבות השכיחות בגינן אנשים פונים אל עורך דין לסגירת חובות. לעתים אלו יכולים להיות הסדרי

עורכי דין מחיקת חובות

כאשר אנשים מתמודדים עם חובות כספיים, באופן טבעי הם מחפשים עורכי דין מחיקת חובות. לצערנו לפעמים אנו נתקלים בפרסומים של מחיקת חובות תוך 24 שעות

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל זה לא דבר נעים. כאשר יש לנו חובות, הנושים פותחים תיקי הוצאה לפועל ואז אנו מקבלים את הדרישה לתשלום, דרישה המוגבלת בזמן.

חדלת פירעון מה זה

במאמר זה נסביר חדלת פירעון מה זה, נספק לכם קצת סטטיסטיקות עדכניות וגם נסביר כיצד עורכת דין חובות יכולה לסייע לכם בהליכי חדלות פירעון. חיסול

סגירת חובות בהוצאה לפועל

הדרך הבטוחה והיעילה שבה ניתן לעשות סגירת חובות בהוצאה לפועל היא כמובן תשלום החוב. אך במציאות שבה אנו חיים, מציאות של חובות ולחץ כלכלי כבד,

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button