הגשת תביעת חוב מקוון

תוכן העמוד:

הגשת תביעת חוב מקוון מאפשרת לנושים להגיש את תביעתם כנגד חייב הנמצא בהליך חדלות פירעון. ניתן לעשות זאת באמצעות טופס תביעת חוב אותו תמצאו באינטרנט (אתר הממונה על חדלות פירעון). בשל מורכבות הנושא וחשיבותו, איננו ממליצים לעשות זאת בעצמכם, כדאי להסתייע בסיוע משפטי באמצעותו של עורך דין מומלץ לפשיטת רגל.

כאשר אדם מגיע למצב של חדלות פירעון, כלומר כאשר סך הכנסותיו וחובותיו קטן מגודל החובות, המוצא היחידי שלו הוא לפתוח בהליך חדלות פירעון ליחיד. כמובן שמצב זה יכול להתרחש גם בחברה וקיים הליך דומה של חדלות פירעון לתאגיד.
במידה ובקשתו מתקבלת מתחיל הליך מורכב אשר נועד למקסם את גביית החוב, אך גם לאפשר לחייב להתחיל מחדש את חייו הכלכליים. עם תחילת ההליך נעצרים כל הליכי הגבייה ומתחילה תקופת ביניים בה הנאמן בתיק חוקר את הנושא ובודק את היקף החובות, ואת היקף האמצעים העומדים לרשותו של החייב. וזהו גם השלב שבו הנושים צריכים להגיש אל הממונה על התיק את תביעת החוב שלהם.

לאחר הגשת תביעת חוב מקוון הממונה יבדוק האם התביעה מוצדקת והאם לכלול אותה במסגרת תיק חדלות הפרעון. זוהי הסיבה מדוע אתם צריכים עו“ד חדלות פירעון שיעניק לכם ייצוג משפטי וסיוע, על מנת להגיש את התביעה בזמן ובצירוף כל המסמכים הרלוונטיים המוכיחים את טענותיכם. כך תיכללו ברשימת הנושים הנהנים מהכספים המוקפדים בקופת הנשייה.

אתר הממונה על חדלות פירעון

הגשת תביעת חוב מקוון

על פי החוק (חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי), יש להגיש טופס תביעת חוב תוך 6 חודשים ממועד פרסום ההודעה על מתו צו לפתיחת הליכים כנגד החייב. אם פספסתם את המועד, אתם תאבדו את זכויותיכם לקבל את מה שמגיע לכם. אם ישנה איזו סיבה בגינה לא תוכלו להגיש את התביעה במועד, יש להגיש בקשת הארכה. הבקשה צריכה להיות מנומקת ומשכנעת בשביל שהנאמן יאשר אותה. אם בקשתכם תידחה, תוכלו לערער לבית המשפט.

הגשת תביעת חוב מקוון בהליך חדלות פירעון יכולה להתבצעות באמצעות אתר הממונה על חדלות פירעון. תוכלו להוריד טופס תביעת חוב ולהגישו באופן ידני, או לעשות זאת בצורה מקוונת.

טופס תביעת חוב

טופס תביעת חוב

כאמור טופס תביעת חוב תוכלו למצוא באתר האינטרנט (אתר הממונה על חדלות פירעון). הגשת הבקשה דורשת תשלום אגרה.

במסגרת המידע הנדרש עליכם לספק את פרטיו של החייב ותיק חדלות הפירעון. אם חסרים לכם פרטים, תוכלו למצוא אותם במערכת המידע המקוון. עליכם לצרף פרטים המבססים את הטענות שלכם לגבי החוב שאתם תובעים ואת מועד פירעונו. יש לפרט את רכיבי החוב (הצמדה וריבית) עד למועד מתן הצו. במידה ומדובר בחוב מובטח יש לציין את סוג השעבוד ואת כל הפרטים לגבי השעבוד והנכס המשועבד. אם מדובר בשעבוד קבוע, עליכם לציין האם בכוונתכם לממש את הנכס המשועבד. אם קיבלתם סכומים במסגרת החוב, בין אם זה מהחייב או צד שלישי, עליכם לציין זאת ולפרט. יש גם לציין אם ישנם ערבים לחוב, או גורמים נוספים השותפים לחוב. יש לציין את מעמד החוב (חוב בדין קדימה, חוב כללי או חוב דחוי).

חשוב להתייעץ עם עורך דין פשיטת רגל על מנת לבדוק אילו מסמכים מוכיחים את החוב. לצורך העניין אלו יכולים להיות הסכמי מכר, הסכמי הלוואה, המחאות שחזרו, מסמכי גירושין במקרה של תביעת מזונות, פסקי דין וכל מסמך אחר המוכיח את הטענות שלכם. כל מידע חסר יכול להביא לדחיית התביעה. יש לצרף תצהיר חתום ומאומת על ידי עורך דין. ואם אתם מיוצגים יש לצרף גם את ייפוי הכוח. ולבסוף, פרטי חשבון הבנק שלכם לצורך התשלום.

לגבי פשיטת רגל מזונות, יש להגיש את התביעה בצירוף פסק הדין הקובע לזכותכם דמי מזונות.

הגשת תביעת חוב מקוון

אתר הממונה על חדלות פירעון

הממונה על חדלות פירעון פועל במסגרת האפוטרופוס הכללי, תחת משרד המשפטים. באתר תוכלו להגיש בקשות חדלות פירעון של יחידים ושל תאגידים, כמו גם למצוא מידע שימושי לגבי ההליכים והטפסים השונים. במסגרת האתר תוכלו לבצע חיפוש של תיק חדלות פירעון, להגיש בקשות שונות במסגרת ההליך כמו תביעת חוב או הגשת דוחות של חייבים הנמצאים בהליך וגם לבצע תשלומי אגרות ותשלומים נדרשים במסגרת התיק (עבור חייבים).

מתמודדים עם חייב הנמצא בהליכי חדלות פירעון? חשוב למהר להגיש את התביעה. במשרד עורכי דין תוכלו לקבל סיוע מלא בכל מה שקשור להליכי חדלות פירעון, חובות וענייני הוצאה לפועל. אנו מעניקים ייצור לחייבים ולנושים, תוך כדי מתן פתרון אישי לצרכים של כל לקוח.

עקבו אחרינו גם בערוץ היוטיוב.

הגשת תביעת חוב מקוון
צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:

מאמרים

תביעת חוב בחדלות פירעון

תביעת חוב בחדלות פירעון היא התביעה אותה מגישים נושים כנגד חייב הנמצא בתהליך חדלות פירעון. לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מתחילה תקופת

הסדרי חובות מול הבנקים

רבים פונים אלינו לצורך הסדרי חובות מול הבנקים. זוהי אחת הסיבות השכיחות בגינן אנשים פונים אל עורך דין לסגירת חובות. לעתים אלו יכולים להיות הסדרי

עורכי דין מחיקת חובות

כאשר אנשים מתמודדים עם חובות כספיים, באופן טבעי הם מחפשים עורכי דין מחיקת חובות. לצערנו לפעמים אנו נתקלים בפרסומים של מחיקת חובות תוך 24 שעות

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל זה לא דבר נעים. כאשר יש לנו חובות, הנושים פותחים תיקי הוצאה לפועל ואז אנו מקבלים את הדרישה לתשלום, דרישה המוגבלת בזמן.

חדלת פירעון מה זה

במאמר זה נסביר חדלת פירעון מה זה, נספק לכם קצת סטטיסטיקות עדכניות וגם נסביר כיצד עורכת דין חובות יכולה לסייע לכם בהליכי חדלות פירעון. חיסול

סגירת חובות בהוצאה לפועל

הדרך הבטוחה והיעילה שבה ניתן לעשות סגירת חובות בהוצאה לפועל היא כמובן תשלום החוב. אך במציאות שבה אנו חיים, מציאות של חובות ולחץ כלכלי כבד,

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button