חדלות פירעון בהוצאה לפועל

תוכן העמוד:

חדלות פירעון בהוצאה לפועל היא אחת האפשרויות העומדות בפני אלו המתמודדים עם חובות. אבל רגע… לא כל מקרה של חובות פותרים באמצעות הליך חדלות פירעון, ולא כל מקרה של חדלות פירעון ניתן לנהל ישירות מול ההוצאה לפועל. מייד נדבר על כמה נקודת חשובות שיש לקחת בחשבון ונסביר קצת על ההליך, אך תמיד מומלץ לפנות לייעוץ פרטני באמצעות עורך דין לענייני הוצאה לפועל.

כמו כן חשוב להסביר מה ההבדל בין פשיטת רגל הוצאה לפועל, לבין הליך חדלות פירעון. למעשה אין הבדל – בעבר עניינים אלו התנהלו על פי פקודת פשיטת הרגל, אך מאז שנת 2019 הם מתנהלים על פי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי המחליף את החקיקה הישנה. חוק חדלות פירעון החדש מביא איתו לא מעט שינויים בהליך וכל הגישה העומדת מאחוריו. החקיקה הישנה הסתמכה על חוקים עות‘ומאנים וחוקים מנדטוריים, ובמהלך השנים הפכה למיושנת ולא רלוונטית ולכן נדרשה החקיקה החדשה. אך המושג פשיטת רגל התקבעה בתודעה ואנשים ממשיכים להשתמש בו.

מתמודדים עם חובות? רגע, חכו! קחו נשימה עמוקה לפני שאתם מגישים בקשה לחדלות פירעון. התייעצו עם עורך דין פשיטת רגל על מנת לבחון האם זהו הפתרון המתאים עבור המקרה שלכם. זוהי אינה האפשרות היחידה להתמודד עם חובות, ניתן לשקול גם הליכים שונים. יתכן שאינכם מודעים לכל האפשרויות, וכאן עורך דין חובות יכול לעזור. לעתים ניתן להגיע להסדרים מול הנושים, פריסת חובות ואפילו מחיקת חובות – ללא הליכי הוצאה לפועל. כמו כן קיימות אפשרויות נוספות כמו איחוד תיקים, אשר יכולות לסייע להתמודד עם חובות ללא פשיטת רגל.

ואם חשבתם שנקודת ההסתכלות על חובות, כאשר ניגשים להליך חדלות פירעון, היא רק סוגיה של גובה החובות, זה לא נכון. ישנה משמעות גדולה לסוג החובות ואופן היווצרות החובות. למשל אם יש לכם חוב מזונות, תדעו שלא ניתן לקבל הפטר על החוב במסגרת הליך פשיטת רגל (להוציא מקרים מיוחדים). כמו כן הרשויות רוצות לדעת באילו נסיבות נוצרו החובות. ולגבי השאלה הזו תצטרכו להשיב בכנות, עם פירוט והגשת מסמכים התומכים בה – במסגרת הגשת בקשה לחדלות פירעון תצטרכו לכתוב ’תצהיר הסתבכות‘. הסיבה לכך היא שהחוק רוצה לסייע למי שנקלע לחובות בתום לב, אך לא למי שהסתבך בחובות בעקבות התנהלות חוסר אחראית או כוונה ברורה להתחמק מתשלום חובותיו.

פשיטת רגל הוצאה לפועל

חדלות פירעון בהוצאה לפועל

פשיטת רגל הוצאה לפועל מתאפשרת מאז חקיקת חוק חדלות פירעון החדש. בעבר כל תיקי חדלות הפירעון התנהלו בבית המשפט. היום ניתן להגיש בקשת חדלות פירעון בהוצאה לפועל עבור חובות בסכום נמוך. חובות בסכום נמוך הם חובות מתחת ל 153,152.17 ש“ח, אך לא פחות מ 51,050.72 ש“ח . שימו לב כי סכומים אלו נכונים לשנת 2022, ומתעדכנים מידי שנה. ישנם מקרים בהם מתקבלות בקשות גם לסכומים נמוכים מדרישת הסף, אך אלו מקרים מיוחדים. מומלץ להתייעץ עם עורך דין לענייני הוצאה לפועל ולקבל ייעוץ אישי.

את הבקשה להליך חדלות פירעון בהוצאה לפועל יכול להגיש חייב יחיד או נושה. כאשר הבקשה מוגשת על ידי נושה, הדרישה היא שגובה החוב הוא לפחות 76,576.08 ש“ח. אם מדובר בחוב בעקבות פסק דין של בית הדין לעבודה, הזוכה יכול להגיש את הבקשה החל מסכום של 10,210.14 ש“ח. נושה יכול גם להגיש את הבקשה עבור כל סכום בכל אחד מהמקרים הבאים:
החייב פעל במטרה להונות את הנושים.
החייב לא יוכל להחזיר את החוב בתקופה של 6 חודשים מרגע הגשת הבקשה.
החייב פועל להעלמת נכסים.

שימו לב! כאשר בקשה לפתיחת תיק חדלות פירעון מוגשת על ידי הנושה, היא תמיד מוגשת לבית המשפט.

עורך דין לענייני הוצאה לפועל

פשיטת רגל הוצאה לפועל

ניתן להגיש בקשה לחדלות פירעון באופן מקוון ואינכם מחויבים לשכור את שירותיו של עורך דין, מלבד הצורך בחתימת אימות מסמכים. אך אין זה אומר שכדאי להגיש את הבקשה לבדכם. ההליך מורכב ובירוקרטי וישנו יתרון ברור לשכירת שירותיו של עורך דין לענייני הוצאה לפועל. בעזרת עורך דין תוכלו לנסח את הבקשה בצורה נאותה ונכונה, כך יגדלו הסיכויים שהבקשה תתקבל ולא יהיו מקרים בהם תדרשו להשלים מסמכים, דבר היוצר עיקוב מיותר.

לצורך הגשת בקשת פשיטת רגל הוצאה לפועל, עליכם למלא טופס ”בקשת יחיד לצו פתיחת הליכים ודוח על מצבו הכלכלי של היחיד“. במקביל יש לשלם אגרת לפתיחת תיק. מדובר בטופס ארוך בו יש למלא פרטים רבים, וגם לצרף מסמכים רבים.

הטופס מחולק לכמה פרקים הכוללים פרטיים אישיים, פרטים על עיסוקים והכנסות, הוצאות, חובות, תביעות, נכסים, שעבודים וכו‘.

עורך דין לענייני הוצאה לפועל

אם ההחלטה היא להגיש בקשת פשיטת רגל, כדאי שתדעו מה מחכה לכם. מדובר בהליך במהלכו יוטלו עליכם הגבלות שונות הכוללות עיכוב יציאה מהארץ, הגבלות על אחזקת כרטיסי חיוב, רישום כלקוח מוגבל בבנק ועוד. אתם תידרשו לשלם תשלומים חודשיים ובמקביל יבוצע תהליך של כינוס נכסים. וכמובן, תוכלו ליהנות מהקפאת הליכי הגבייה. בסוף ההליך תוכלו לקבל פטור על יתרת החובות (לא ניתן לקבל פטור על כל סוג של חוב).

חדלות פירעון בהוצאה לפועל

עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

 

חדלות פירעון בהוצאה לפועל
צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:

מאמרים

תביעת חוב בחדלות פירעון

תביעת חוב בחדלות פירעון היא התביעה אותה מגישים נושים כנגד חייב הנמצא בתהליך חדלות פירעון. לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מתחילה תקופת

הסדרי חובות מול הבנקים

רבים פונים אלינו לצורך הסדרי חובות מול הבנקים. זוהי אחת הסיבות השכיחות בגינן אנשים פונים אל עורך דין לסגירת חובות. לעתים אלו יכולים להיות הסדרי

עורכי דין מחיקת חובות

כאשר אנשים מתמודדים עם חובות כספיים, באופן טבעי הם מחפשים עורכי דין מחיקת חובות. לצערנו לפעמים אנו נתקלים בפרסומים של מחיקת חובות תוך 24 שעות

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל זה לא דבר נעים. כאשר יש לנו חובות, הנושים פותחים תיקי הוצאה לפועל ואז אנו מקבלים את הדרישה לתשלום, דרישה המוגבלת בזמן.

חדלת פירעון מה זה

במאמר זה נסביר חדלת פירעון מה זה, נספק לכם קצת סטטיסטיקות עדכניות וגם נסביר כיצד עורכת דין חובות יכולה לסייע לכם בהליכי חדלות פירעון. חיסול

סגירת חובות בהוצאה לפועל

הדרך הבטוחה והיעילה שבה ניתן לעשות סגירת חובות בהוצאה לפועל היא כמובן תשלום החוב. אך במציאות שבה אנו חיים, מציאות של חובות ולחץ כלכלי כבד,

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button