הגשת תביעת חוב מקוונת

תוכן העמוד:

במאמר זה נדבר על הגשת תביעת חוב מקוונת. כאשר אדם חייב לכם כספים והוא החל בהליך חדלות פירעון, ישנו הליך במסגרתו עליכם להגיש אל הנאמן את תביעת החוב. ניתן לעשות זאת באמצעות טופס תביעת חוב חדלות פירעון באינטרנט. 

כאשר חייב מגיש בקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון, לאחר שניתן צו פתיחת הליכים, מתחילה תקופת ביניים. במהלך התקופה הזו הנאמן בוחן הכנסותיו, נכסיו והוצאותיו של החייב אל מול החובות שיש לו. זוהי התקופה שבה עליכם הנושים להגיש אל הנאמן את תביעת החוב שלכם. הנאמן מרכז את כל התביעות, בודק אותן ומחליט האם יש לכם זכות לקבל כספים מקופת הנשייה. 

את התביעה עליכם להגיש במועד, תוך 6 חודשים מיום מתן הצו לפתיחת הליכים. במידה וישנה סיבה המונעת מכם להגיש את התביעה בזמן, עליכם להגיש בקשה להגשת תביעת חוב באיחור. זוהי צריכה להיות בקשה מנומקת המלווה בתצהיר. אם הנאמן ימצא את הנסיבות מוצדקות הוא רשאי להאריך את התקופה. אם לא עמדתם בזמן ולא קיבלתם ארכה, תאבדו את זכותכם לתבוע את החוב והחוב ימחק במלואו עם מתן הפטר חובות (פרט לחובות שאינם זכאים להפטר). 

הערה – תביעת החוב מתייחסת לחובות אשר נוצרו בטרם התאריך בו ניתן צו הכינוס. ישנם מצבים מורכבים בהם ישנן חובות אותם היה צריך לשלם בטרם מתן הצו, אך כוללות גם תשלומים לאחר מתן הצו. לדוגמה דייר שאינו משלם את השכירות החודשית. גם במקרה זה תוכלו לתבוע רק את חלקכם עד למתן הצו. לגבי גביית יתרת החובות מוטב לפנות לייעוץ אצל עורך דין חדלות פירעון. 

הגשת תביעת חוב מקוונת

טופס תביעת חוב חדלת פירעון

הגשת תביעת חוב מקוונת ניתן לעשות באתר האינטרנט של ”האפוטרופוס הכללי, הממונה על הליכי חדלות פירעון והרשם לענייני ירושה“. אין צורך להדפיס את הטופס, כיום ניתן למלא טופס תביעת חדלות פירעון בצורה מקוונת וקלה. 

חובה עליכם למסור מידע אמתי ומלא, ניסיון לנצל את המצב כמו להתחזות לנושה או להגדיל את החוב בצורה פיקטיבית עלול להביא לעונשי מאסר בפועל. את כל תביעת החוב עליכם לגבות במסמכים המתאימים. יש לסרוק אותם ולצרף לטופס תביעת החוב בפורמט PDF או קבצי תמונה. סך גודל הקבצים המצורפים לא יעלה על 10 מגה. 

לצורך הגשת תביעת חוב מקוונת יש צורך לשלם אגרה בסך 31 ש“ח. ניתן לשלם אותה באתר התשלומים או במזומן בבנק. 

המסמכים הנדרשים

אל טופס תביעת חוב חדלת פירעון עליכם לצרף את המסמכים והפרטים הבאים:

  • פרטי החייב ופרטי תיק חדלות הפירעון. אם חסרים לכם פרטים לגבי התיק תוכלו למצוא אותם במערכת המידע המקוון באתר הממונה על חדלות פירעון. 
  • פרטי החוב – עליכם לפרט את רכיבי החוב. זה כולל ערבים לחוב, סכומים שקיבלתם על חשבון החוב, מעמד החוב (חוב בדין קדימה, חוב כללי, חוב דחוי), זכות הקיזוז, שעבודים וכו‘. 
  • יש להגיש מסמכים המבססים את החוב ומועד פרעונו. למשל המחאה שחזרה, כתבי התחייבות, פסקי דין, אסמכתאות, כתבי ערבויות וכל מסמך אחר המבסס את דרישת תשלום החוב. 
  • פרטים אישיים של הנושא – יש להגיש את פרטי חשבון הבנק ואישור ניהול חשבון (או העתק המחאה). 
  • תצהיר מאומת על ידי עורך דין התומך בעובדות המבססות את החוב. 
  • אם הבקשה מוגשת באמצעות עורך דין פשיטת רגל, יש לצרף ייפוי כוח. 

טופס תביעת חוב חדלת פירעון

הגשת תביעת חוב מקוונת

לאחר שהוגשה התביעה תקבלו אישור שליחה ובהמשך תקבלו אישור קליטה. במידה ולא קיבלתם אישור קליטה תוך 24 שעות יש ליצור קשר טלפוני עם מוקד חדלות פירעון. תוכלו לעשות זאת במספק *5067. 

לאחר קליטת התביעה במערכת היא מועברת אל הנאמן הממונה על התיק והוא בוחן את הבקשה. יתכן כי תקבלו הודעה לצורך השלמת פרטים. הודעה כזו תשלח בדואר האלקטרוני וחשוב שתבדקו על מנת שלא תפספסו. בסיום תהליך הבדיקה הנאמן ישלח את החלטתו – קבלה או דחייה של התביעה. תיתכן גם קבלה חלקית. 

במידה והבקשה לא התקבלה או לא התקבלה במלואה, ניתן להגיש ערעור. את הערעור יש להגיש לבית המשפט תוך 45 יום. 

עורכת דין פשיטת רגל 

האפשרות להגיש תביעות חוב באופן מקוון באמת מקלה על ההליכים ומכניסה לתוכם יעילות. אך יחד עם זאת עלינו לזכור כי מדובר בתהליך מורכב הדורש הגשת מסמכים רבים ובירוקרטיה. הדרך הטובה ביותר לבסס את תביעת החוב היא באמצעות עורך דין חדלות פירעון. 

עורכת דין פשיטת רגל דנה פלד מעניקה סיוע משפטי לחייבים ונושים בהליכי חדלות פירעון ותביעות חוב. היא מביאה איתה ניסיון רב בתחום ובעבר אף שימשה כמנהלת מיוחדת מטעם הכנ“ר. היא מכירה את המערכת מבפנים ויודעת כיצד הדברים עובדים. 

הישארו בקשר בעמוד הפייסבוק

פשיטת רגל הוצאה לפועל
צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:

מאמרים

תביעת חוב בחדלות פירעון

תביעת חוב בחדלות פירעון היא התביעה אותה מגישים נושים כנגד חייב הנמצא בתהליך חדלות פירעון. לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מתחילה תקופת

הסדרי חובות מול הבנקים

רבים פונים אלינו לצורך הסדרי חובות מול הבנקים. זוהי אחת הסיבות השכיחות בגינן אנשים פונים אל עורך דין לסגירת חובות. לעתים אלו יכולים להיות הסדרי

עורכי דין מחיקת חובות

כאשר אנשים מתמודדים עם חובות כספיים, באופן טבעי הם מחפשים עורכי דין מחיקת חובות. לצערנו לפעמים אנו נתקלים בפרסומים של מחיקת חובות תוך 24 שעות

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל זה לא דבר נעים. כאשר יש לנו חובות, הנושים פותחים תיקי הוצאה לפועל ואז אנו מקבלים את הדרישה לתשלום, דרישה המוגבלת בזמן.

חדלת פירעון מה זה

במאמר זה נסביר חדלת פירעון מה זה, נספק לכם קצת סטטיסטיקות עדכניות וגם נסביר כיצד עורכת דין חובות יכולה לסייע לכם בהליכי חדלות פירעון. חיסול

סגירת חובות בהוצאה לפועל

הדרך הבטוחה והיעילה שבה ניתן לעשות סגירת חובות בהוצאה לפועל היא כמובן תשלום החוב. אך במציאות שבה אנו חיים, מציאות של חובות ולחץ כלכלי כבד,

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button