הסדר חובות בהוצאה לפועל

תוכן העמוד:

הסדר חובות בהוצאה לפועל הוא הדבר המתבקש כאשר אנשים מסתבכים בחובות שאינם מצליחים לפרוע. אנשים רבים עשויים להגיע למשבר כלכלי בחייהם, לפעמים בגלל איבוד מקום האבודה או קריסת העסק ולפעמים בגלל בעיות בריאותיות. למשל בשנתיים האחרונות, בעקבות נזקי הקורונה, אנשים רבים איבדו את פרנסתם או ספגו פגיעה משמעותית בפרנסתם וכך נקלעו לחובות והליכי גביית חובות בהוצאה לפועל. אך עם או בלי הקורונה, אנשים רבים מתמודדים עם חוב הוצאה לפועל. אז מה עושים כאשר יש חובות בהוצאה לפועל?

לפני שנדבר על אפשרויות הפעולה השונות, חשוב להדגיש שיש לבחון כל מקרה לגופו. הליך שיכול להתאים למקרה אחד, כמו למשל הליך חדלות פירעון, הוא לא בהכרח ההליך המתאים עבור מקרה אחר. לכן לא מומלץ לנקוט בשום פעולה לפני שפונים לייעוץ אצל עורכת דין חובות רעננה. עורכי דין יבחנו את נסיבות המקרה ואופי החוב וימליצו לכם על הדרך הנכונה לסגור את החוב.

חוב הוצאה לפועל

חוב הוצאה לפועל

כאשר אדם חייב כספים הנושים והזוכים פונים אל רשות האכיפה והגבייה אותה אנו מכנים הוצאה לפועל. זוהי זרוע ביצועית הכפופה למשרד המשפטים. המטרה של ההוצאה לפועל היא לממש חיובים או פעולות אחרות שנעשו במסגרת הליכים אזרחיים. לדוגמה במקרה בו בית המשפט קבע בפסק דין שיש לשלם סכום כסף, ההוצאה לפועל היא הגוף שאליו פונים כאשר החייב לא משלם. חוב הוצאה לפועל כרוך בהליכי גבייה לא נעימים הכוללים – עיקולים משכורות, עיקולי נכסים, עיכוב יציאה מהארץ, איסור החזקת רישיון נהיגה ועוד. כמובן שההוצאה לפועל אינה ממהרת להשתמש בשיניים שהחוק מאפשר לה. ההוצאה לפועל מעניקה לחייב את ההזדמנות לשלם. 

ההוצאה לפועל אינה עיוורת אל מול יכולותיו הכלכליות של החייב ולכן היא מאפשרת הסדרים שונים על מנת לשלם את החוב, אך חובות יש לשלם וההוצאה לפועל תוודא שהחייב ישלם את החובות. בדרך כלל נקבע לחייב הסדר תשלומים חודשי שעליו לעמוד בו; כלומר החוב נפרס לתשלומים. במקרים מסוימים ההוצאה לפועל עורכת חקירת יכולות על מנת לקבוע לחייב הסדר תשלומים המתאים ליכולותיו הכלכליות.

הסדר חובות בהוצאה לפועל

הסדר חובות בהוצאה לפועל

במידה ומדובר בחוב קטן, השתדלו לסגור אותו במהרה ולסיים את הסיפור. אך כמובן שבדרך כלל חוב גורר עוד חוב והעניינים עשויים לצאת משליטה. במקרים שכאלו לא כדאי להמתין לסנקציות של ההוצאה לפועל, אלא ליזום מהלך להסדר חובות. זהו בדיוק הרגע לפנות ל עורכת דין חובות רעננה על מנת להתנהל מול ההוצאה לפועל ולהגיע להסדר. 

במידה ואינכם מכחישים חוב הוצאה לפועל, יש להגיע ל הסדר חובות בהוצאה לפועל. האפשרויות שעומדות בפניכם הן:

איחוד חובות

 זהו הליך שכיח שיכול מאוד לעזור בהתמודדות עם חובות. הליך איחוד חובות (איחוד תיקים) מתאים למקרים בהם ישנו ריבוי תיקים בהוצאה לפועל. כתוצאה מכך החייב נאלץ להתמודד עם תשלומים חודשיים עבור כל תיק ואינו מצליח לעמוד בתשלומים. במקרה זה יש לפנות אל ההוצאה לפועל, רצוי בעזרתו של עורך דין מומחה לחובות, ולהגיש בקשה לאיחוד תיקים. במידה והבקשה תתקבל התיקים יאוחדו ויקבע צו תשלום חודשי אחד. 

איחוד חובות

הליך חדלות פירעון 

זהו הליך מרחיק לכת, אך במקרים מסוימים הוא עשוי להיות גלגל ההצלחה של החייב. במידה ואין לחייב אפשרות לשלם את חובותיו הוא יכול להגיש בקשה לחדלות פירעון. אם הבקשה תתקבל יעוכבו הליכי הגבייה, תתבצע חקירה הממפה את חובותיו, הכנסותיו ונכסיו של החייב במטרה למקסם את גביית החוב, אך גם לאפשר לחייב להתחיל מחדש את חייו הכלכליים. הליך זה מתבצע בהתאם ל חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. גם במסגרת הליך זה ישנו איחוד חובות ונקבע צו תשלומים חודשי. אך שימו לב כי הליך זה כולל כינוס נכסים. בסופו של ההליך החייב יכול לקבל הפטר חובות, שפירושו מחיקת יתרת החובות. אך הפטר זה ניתן רק לאחר שמוצו כל אפשרויות הגבייה. 

גם במקרה זה חשוב מאוד להתייעץ עם עורכת דין חובות רעננה. ראשית כל יש להיות בטוחים שזהו הפתרון האידאלי. חובות מסוימים אינם ברי הפטר, כך שזהו לא בהכרח ההליך המתאים. כמו כן על החייב חלות הגבלות רבות ויש להיות מודעים להגבלות. ומעל הכל, בית המשפט גם מתעניין בנסיבות היווצרות החוב – תום לבו של החייב הוא עניין מהותי. 

עורכת דין חובות רעננה

כאשר מתמודדים עם חוב הוצאה לפועל זהו יכול להיות מצב מאוד לא נעים. אין מדובר אך ורק בקושי כלכלי, אלא גם לחץ נפשי רב. זהו הזמן לקחת נשימה ולפנות אל עורכת דין חובות רעננה אשר תסייע לכם לא רק להגיע להסדר חובות בהוצאה לפועל, אלא לוודא כי זהו ההסדר הטוב ביותר מבחינתכם. 

איחוד חובות, הליך פשיטת רגל, צו הפטר, הסדר תשלומים… לא תמיד אנשים מודעים לזכויות שלהם, לחקיקה בנושא חובות ואפשרויות הפעולה. עורכת דין מומחית לחובות יכולה להעניק לכם את הסיוע המשפטי שיאפשר לכם לסגור את החוב. 

עו“ד דנה פלד מביאה איתה הרבה ניסיון משפטי וגם כלכלי, ניסיון אותו היא תרתום לצורך מציאת הפתרון עבורכם. מלבד הניסיון הרב בתור עורכת דין פשיטת רגל וחובות, היא שימשה בעברה כמנהלת מיוחדת מטעם כונס הנכסים הרשמי, כך שיש לה היכרות עמוקה עם המערכת. 

מה עדיף – פשיטת רגיל או איחוד תיקים – צפו בראיון עם עורכת דין דנה פלדת בתכנית הטלוויזיה פרקליטים.

עורכת דין חובות רעננה

חוב הוצאה לפועל
צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:

מאמרים

תביעת חוב בחדלות פירעון

תביעת חוב בחדלות פירעון היא התביעה אותה מגישים נושים כנגד חייב הנמצא בתהליך חדלות פירעון. לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מתחילה תקופת

הסדרי חובות מול הבנקים

רבים פונים אלינו לצורך הסדרי חובות מול הבנקים. זוהי אחת הסיבות השכיחות בגינן אנשים פונים אל עורך דין לסגירת חובות. לעתים אלו יכולים להיות הסדרי

עורכי דין מחיקת חובות

כאשר אנשים מתמודדים עם חובות כספיים, באופן טבעי הם מחפשים עורכי דין מחיקת חובות. לצערנו לפעמים אנו נתקלים בפרסומים של מחיקת חובות תוך 24 שעות

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל זה לא דבר נעים. כאשר יש לנו חובות, הנושים פותחים תיקי הוצאה לפועל ואז אנו מקבלים את הדרישה לתשלום, דרישה המוגבלת בזמן.

חדלת פירעון מה זה

במאמר זה נסביר חדלת פירעון מה זה, נספק לכם קצת סטטיסטיקות עדכניות וגם נסביר כיצד עורכת דין חובות יכולה לסייע לכם בהליכי חדלות פירעון. חיסול

סגירת חובות בהוצאה לפועל

הדרך הבטוחה והיעילה שבה ניתן לעשות סגירת חובות בהוצאה לפועל היא כמובן תשלום החוב. אך במציאות שבה אנו חיים, מציאות של חובות ולחץ כלכלי כבד,

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button