חובות בהוצאה לפועל

תוכן העמוד:

חובות בהוצאה לפועל זה לא דבר נעים. כאשר יש לנו חובות, הנושים פותחים תיקי הוצאה לפועל ואז אנו מקבלים את הדרישה לתשלום, דרישה המוגבלת בזמן. ואם לא נעמוד בדרישת התשלום במועדה, יחלו הליכי גבייה הכוללים סנקציות שונות ועיקולים.

ההוצאה לפועל שולחת מכתב התראה ובו פרק זמן של 30 יום לצורך תשלום חובות הוצאה לפועל. במידה ולא תעמדו בפרק זמן זה ייחלו הליכי גבייה העשויים לכלול עיקול משכורת, עיקול חשבון בנק, צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד. אלו כמובן דברים לא נעימים שתרצו להימנע מהם.

הדרך היעילה ביותר לצורך סגירת חוב היא תשלום החוב. אך יש להניח כי לא סתם אינכם משלמים את החוב. יתכן כי אתם מאמינים כי דרישת התשלום אינה מוצדקת, או שפשוט אין לכם את האמצעים לשלם את החוב ואתם זקוקים לסוג של הסדר חובות.

ישנן סיבות שונות בגינן אנשים מאמינים כי דרישת התשלום אינה מוצדקת, למשל זה יכול להיות על בסיס טענת פרעתי, כישלון תמורה ואולי אפילו טעות. במידה וזהו המצב, עליכם לפנות אל עורך דין הוצאה לפועל על מנת להתמודד עם המצבים הללו.

סגירת חוב

סגירת חוב

ישנן כמה אפשרויות לסגירת החוב, אך לא כל אפשרות מתאימה לכל אחד.

  1. תשלום החוב באופן מיידי – במידה ודרישת התשלום מוצדקת, ויש לכם את האמצעים, תשלום החוב באופן מיידי הוא הדרך המהירה לסגירת תיק ההוצאה לפועל. לצורך סגירת חוב אין צורך בעורך דין. אך אם אתם קוראים את השורות הללו עכשיו, כנראה שהאפשרות הזו אינה ריאלית.
  2. בקשה לצו תשלומים – עוד דרך לסגירת חובות בהוצאה לפועל היא באמצעות בקשה לצו תשלומים. אם דרישת התשלום גבוהה מידי ולא תוכלו לשלם אותה תוך 30 יום, ניתן לבקש מההוצאה לפועל לפרוס את החוב לתשלומים. שימו לב כי במידה ומדובר בחוב מזונות לא ניתן לבקש צו תשלומים. את הבקשה מגישים באמצעות טופס 233 (טופס בקשה למתן צו חיוב תשלומים/שינוי צו חיוב בתשלומים), בצירוף שאלון וכתב ויתור סודיות (טופס 529).
  3. בקשה לאיחוד תיקים של חייב בהוצאה לפועל – חייב שנפתחו נגדו מספר תיקי הוצאה לפועל רשאי להגיש בקשה לאיחוד תיקים. הרעיון המרכזי הוא איחוד כל התיקים לתיק אחד, ובו צו תשלומים יחיד. במסגרת ההליך תתבצע חקירת יכולת הבוחנת את יכולותיו הכלכליות של החייב. מצב של ריבוי תיקים מביא אתכם לדרישות תשלום בלתי אפשריות, אך כאשר התבצע איחוד תיקים ישנו תשלום יחיד שאפשר לעמוד בו. גם הליך זה אינו מתאים לכל מקרה של חובות בהוצאה לפועל מכיוון שישנם פרקי זמן מקסימליים בהתאם לגובה החוב. לפיכך יתכן כי גם בפריסת חוב מקסימלית של 4 שנים, עדייו תדרשו לשלם תשלום חודשי שאינכם יכולים לעמוד בו. תקופת הזמן המקסימלית קבועה בחוק, אך ניתן לקבל תקופה ארוכה יותר בהסכמת הנושים. באמצעות עורך דין להסדרי חובות תוכלו לנהל משא ומתן מול הנושים ולהשיג את הסכמתם.
  4. הליך חדלות פירעון ליחיד – הליך זה מתקיים לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי. במידה ואדם מגיע למצב שבו סך חובותיו עולה על הכנסותיו ונכסיו, הוא בעצם מגיע לחדלות פירעון. למרות הכלים השונים שעומדים לרשותו בהוצאה לפועל, עדיין סגירת החוב אינה מעשית. במקרה שכזה יש לשקול הגשת בקשת חדלות פירעון. יש לציין שיש לשקול זאת בכובד ראש באמצעות עורך דין פשיטת רגל. חשוב להבין את כל המשמעויות של ההליך, זהו אינו הליך קל ופשוט. אך יש לו יתרונות; הוא מביא לעצירת הליכי הגבייה ובסופו ניתן גם לקבל הפטר חובות אשר משמעותי היא מחיקת יתרת החובות.

בהזדמנות זו נזכיר גם את האפשרות של הסדר נושים. כיום לפני שנפתח הליך חדלות פירעון בהוצאה לפועל, ישנו ניסיון להגיע להסדר נושים. זוהי הזדמנות לנהל עם הנושים משא ומתן ולנסות להסדיר את החזר החוב ולחסוך את ההליך של חדלות פירעון. יש לזה יתרונות גם מבחינת החייב וגם מבחינת הנושים, אך לא תמיד קל להגיע לעמק השווה. גם כאן תזדקקו לעזרתו של עורך דין הוצאה לפועל.

תשלום חובות הוצאה לפועל

תשלום חובות הוצאה לפועל

במידה וקיבלתם דרישה לתשלום חוב, ישנן כמה אפשרויות לתשלום חובות הוצאה לפועל. ניתן לעשות זאת ישירות בהוצאה לפועל (עד סכום של 35 אלף שקל). ניתן לעשות זאת באתר התשלומים הממשלתי באמצעו כרטיס אשראי (עד סכום של 20 אלף שקל). ישנן גם אפשרויות נוספות של תשלום חובות בהוצאה לפועל באמצעות העברה בנקאית, הוראת קבע או תשלום בבנק הדואר.

במידה ושילמתם ישירות לזוכה או באמצעות עורך דינו, חשוב למהר להודיע על כך להוצאה לפועל. שמרו את כל האסמכתאות והודיעו על כך להוצאה לפועל תוך 7 ימים.

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל

מתמודדים עם חובות? לא תמיד אתם יודעים מה לעשות. אולי שמעתם על איחוד תיקים, חדלות פירעון או הליכים אחרים. אך כאשר נופלים עליכם עוד ועוד דרישות תשלום אתם עשויים ללכת לאיבוד ולהרגיש חסרי אונים. במצב זה כדאי למהר לפנות אל עורך דין לענייני כספים על מנת לבחון את אפשרויות הפעולה ולקבוע את האסטרטגיה. עורך הדין יעניק לכם סיוע בכל הליכי ההוצאה לפועל וההליכים המשפטיים. הוא יספק לכם בהירות, יעילות והתנהלות נכונה בדרך לסגירת החוב.

הישארו בקשר בעמוד הפייסבוק

חובות בהוצאה לפועל
צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:

מאמרים

תביעת חוב בחדלות פירעון

תביעת חוב בחדלות פירעון היא התביעה אותה מגישים נושים כנגד חייב הנמצא בתהליך חדלות פירעון. לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מתחילה תקופת

הסדרי חובות מול הבנקים

רבים פונים אלינו לצורך הסדרי חובות מול הבנקים. זוהי אחת הסיבות השכיחות בגינן אנשים פונים אל עורך דין לסגירת חובות. לעתים אלו יכולים להיות הסדרי

עורכי דין מחיקת חובות

כאשר אנשים מתמודדים עם חובות כספיים, באופן טבעי הם מחפשים עורכי דין מחיקת חובות. לצערנו לפעמים אנו נתקלים בפרסומים של מחיקת חובות תוך 24 שעות

חדלת פירעון מה זה

במאמר זה נסביר חדלת פירעון מה זה, נספק לכם קצת סטטיסטיקות עדכניות וגם נסביר כיצד עורכת דין חובות יכולה לסייע לכם בהליכי חדלות פירעון. חיסול

סגירת חובות בהוצאה לפועל

הדרך הבטוחה והיעילה שבה ניתן לעשות סגירת חובות בהוצאה לפועל היא כמובן תשלום החוב. אך במציאות שבה אנו חיים, מציאות של חובות ולחץ כלכלי כבד,

חדלות פירעון מה זה

חדלות פירעון מה זה | טפסים חדלות פירעון כאשר אנשים נקלעים לחובות ובוחנים את האפשרויות, הליך חדלות פירעון הוא אחת האפשרויות העומדות בפניהם. אך חדלות

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button