עורכי דין פשיטת רגל רעננה

תוכן העמוד:

עורכי דין פשיטת רגל רעננה מלווים אתכם בהליכי חדלות פירעון ליחיד. במאמר זה נדבר על הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, פשיטת רגל והוצאה לפועל. אך לפני הכל חשוב להסביר כי הליך חדלות פירעון אינו מתאים עבור כל אחד. המידע שנביא בפניכם במאמר זה הוא לצורך ידע כללי, אך אין בו תחליף לייעוץ אישי. במידה ואתם נמצאים בחובות ואינכם רואים מוצא החוצה, הליך חדלות פירעון הוא אחת האפשרויות שיש לשקול. אך זוהי אינה האפשרות היחידה וכדאי להתייעץ עם עורך דין מומחה לפשיטת רגל על מנת לבחון את נסיבות המקרה. יתכן שניתן להגיע להסדרים אחרים, כמו למשל איחוד תיקים. 

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

הליך חדלות פירעון יכול להיות הפתרון האפשרי עבר אדם שנקלע לחובות. הוא אינו מתאים לכל מקרה, אך זהו הסדר כללי המאפשר להסדיר את החובות לנושים ולפתוח בדף חדש בחיים. זאת באמצעות הפטר חדלות פירעון המוחק את יתרת החובות שלא ניתן לפרוע. 

ההליך מתקיים במסגרת חוק חדלות פירעון החדש אשר נכנס לתוקפו בספטמבר 2019. חוק זה מחליף את הליך פשיטת הרגל ומכניס להליך כמה שינויים מהותיים הכוללים איזון טוב יותר בין האינטרסים של החייבים לעומת הנושים וקיצור הליכים. החוק מביא איתו גישה חברתית שלא הייתה קיימת בפקודת פשיטת הרגל, גישה המבינה כי אדם יכול להיקלע לחובות בתום לב. מסיבה זו ההליך גם בוחן את נסיבות היווצרות החוב ועושה הבחנה ברורה בין חובות שנוצרו בתום לב, לבין חובות שנוצרו כתוצאה מהונאה וניצול לרעה – במילים פשוטות, ההליך אינו מהווה מסלול להתחמקות מאחריות ובריחה מחובות. 

לצורך פתיחת ההליך יש להגיש בקשה לפתיחת הליך חדלות פירעון (בקשת יחיד לצו פתיחת הליכים), הכוללת גם תצהיר המפרט את השתלשלות האירועים שהביאו להיווצרות החוב. חשוב להדגיש שכדאי לעשות הכל בעזרתם של עורכי דין פשיטת רגל רעננה. בנוסף יש לצרף מסמכים אישיים שונים, מסמכים המעידים על נכסים ועל החובות לצורך הדוגמה זה כולל תדפיסי חשבון בנק, אישורי בעלות על נכסים, תלושי משכורת ועוד. הגשת הבקשה כרוכה בתשלום אגרה. 

פשיטת רגל והוצאה לפועל

פשיטת רגל והוצאה לפועל 

הליך חדלות פירעון ליחיד בסכומים נמוכים (עד 149,559.43ש“ח נכון ל 2022) יכול להתבצע מול ההוצאה לפועל, זהו אחד השינויים בחוק החדש. עבור סכומים הגבוהים מכך יש להגיש את הבקשה אל הכונס הרשמי והממונה על חדלות פירעון. ניתן להגיש את הבקשה בצורה ידנית או בצורה מקוונת. שימו לב שקיים גם סכום מינימום של חובות לצורת פתיחת ההליך והוא עומד על 49,853.2  ש“ח. במקרים מיוחדים מתקבלות גם בקשות על חובות בסכום נמוך יותר. סכום האגרה עומד על 900 ש“ח. סכום האגרה הכולל הוא 1400 ש“ח, אך היתרה תגבה מקופת הנשייה. 

יש להגיש את הבקשה בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים והיא תיבחן על ידי רשם ההוצאה לפועל. בשלב הבחינה יתכן כי תידרשו להשלים מסמכים לפי בקשת ההוצאה לפועל. זוהי אחת הסיבות מדוע חשוב להיעזר ב עורכי דין פשיטת רגל רעננה, כך תוכלו לייעל ולזרז את ההליך. אם הפרטים לא יסופקו במועד הדבר יביא לסגירת הבקשה ולא יתקבל החזר אגרה. 

במידה וכל המסמכים הוגשו כנדרש, ההחלטה תתקבל בתוך 30 יום. אם הבקשה נדחתה ניתן להגיש ערעור לבית משפט השלום. 

לאחר מתן הצו על החייב לעמוד בתשלומים חודשיים ולהגיש דוחות על הכנסות והוצאות. במקביל יוקפאו כל ההליכים המשפטיים כנגדו (למעל הליכים פליליים). 

בקשה שהוגשה בחוסר תום לב יכולה להביא לביטול ההליכים ואף להפוך לחקירה פלילית!

חדלות פירעון ושיקום כלכלי לחובות בסכום גבוה

במידה ומדובר בחובות בסכום הגבוה מ149,559.43 ש“ח יש להגיש את הבקשה אל הממונה על חדלות פירעון (הכונס הרשמי).  גם כאן יש צורך לשלם אגרה בסך 900 ש“ח בעת פתיחת ההליך ו 500 ש“ח שיגבו מקופת הנשייה. 

ההליך דומה מאוד לבקשת חדלות פירעון בסכום נמוך. הבקשה תיבחן ובמידה והיא תאושר יינתן הצו לפתיחת הליכים. במיה וניתן הצו על החייב לשלוח העתק מהצו לנושים בדואר רשום. ההליכים המשפטיים יתקיימו בבית משפט השלום באזור המגורים של החייב, נכסיו או עסקיו. גם במקרה זה על החייב יוטלו תשלומים חודשיים, הגבלות וחובת הגשת דוחות.

עורכי דין פשיטת רגל רעננה

הפטר חדלות פירעון

הפטר חדלות פירעון פירושו מחיקת יתרת החובות שלא ניתן לגבות, דבר שיש לו משמעות גדולה עבור החייב. החובות ימחקו ולא ניתן יהיה לתבוע אותם. 

ההליך מתחיל בצו לפתיחת הליכים. אחריו ניתן צו לשיקום כלכלי המפרט את התנאים שעל החייב לעמוד בהם. במידה ויעמוד בתנאים הוא זכאי לקבל הפטר חובות. 

בתור כלל ניתן לקבל הפטר לאחר 4 שנים מהרגע שנפתח ההליך, אך יתכן גם הפטר לאלתר. כאשר הנסיבות מצדיקות זאת. אך לא ניתן לקבל הפטר על כל סוג של חוב. כמו כן שימו לב שבכל מקרה שבו התגלה חוסר תום לב של החייב, ניתן לבטל את ההפטר באופן רטרואקטיבי. 

החובות שעליהם לא חל הפטר הם תשלום עונשי, חוב הנוצר מפעילות לא חוקית וחוב מזונות. 

עורכי דין פשיטת רגל רעננה

במידה והוחלט לפתוח בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, יש לעשות זאת באמצעות עורך דין פשיטת רגל. עו“ד דנה פלד מביאה איתה ניסיון רב בתחום. לדנה פלד ניסיון רב בהליכי חדלות פירעון ואף שימשה כנאמן מטעם כונס הנכסים הרשמי ובתי המשפט. היא מביאה איתה היכרות עם החוק ועם המערכת. כאן תוכלו לקבל עזרה בהכנת התיק, פתיחת התיק והגנה מול הנושים. ליווי מלא מהגשת הבקשה ועד לקבלת ההפטר. 

הפטר חדלות פירעון

עקבו אחרינו גם  בעמוד הפייסבוק.

עורכי דין פשיטת רגל רעננה
צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:

מאמרים

תביעת חוב בחדלות פירעון

תביעת חוב בחדלות פירעון היא התביעה אותה מגישים נושים כנגד חייב הנמצא בתהליך חדלות פירעון. לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מתחילה תקופת

הסדרי חובות מול הבנקים

רבים פונים אלינו לצורך הסדרי חובות מול הבנקים. זוהי אחת הסיבות השכיחות בגינן אנשים פונים אל עורך דין לסגירת חובות. לעתים אלו יכולים להיות הסדרי

עורכי דין מחיקת חובות

כאשר אנשים מתמודדים עם חובות כספיים, באופן טבעי הם מחפשים עורכי דין מחיקת חובות. לצערנו לפעמים אנו נתקלים בפרסומים של מחיקת חובות תוך 24 שעות

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל זה לא דבר נעים. כאשר יש לנו חובות, הנושים פותחים תיקי הוצאה לפועל ואז אנו מקבלים את הדרישה לתשלום, דרישה המוגבלת בזמן.

חדלת פירעון מה זה

במאמר זה נסביר חדלת פירעון מה זה, נספק לכם קצת סטטיסטיקות עדכניות וגם נסביר כיצד עורכת דין חובות יכולה לסייע לכם בהליכי חדלות פירעון. חיסול

סגירת חובות בהוצאה לפועל

הדרך הבטוחה והיעילה שבה ניתן לעשות סגירת חובות בהוצאה לפועל היא כמובן תשלום החוב. אך במציאות שבה אנו חיים, מציאות של חובות ולחץ כלכלי כבד,

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button