מהן זכויות העובד בפירוק חברה?

תוכן העמוד:

העילה המרכזית לפירוק חברה הינה כאשר חברה חדלת פירעון. כלומר, אינה מסוגלת לפרוע את חובותיה. בין היתר, החברה אינה מסוגלת לעמוד בתשלומים לעובדיה וככל שבית המשפט נתן צו כינוס נכסים באפשרות העובדים להגיש תביעות חוב לביטוח הלאומי על מנת לקבל את זכויותיהם. זאת לאור העובדה כי אין באפשרותם לתבוע את החברה באופן אישי.

בין אם הוחלט על פירוק החברה מרצון, לבקשת הנושים או לבקשת עובדי החברה, הרי שלעובדי החברה מגיעות זכויות שונות ובעזרתו של עורך דין מנוסה בתחום יוכלו העובדים לקבל את כל זכויותיהם.

כאשר חברה נמצאת בפירוק העובדים הופכים להיות חלק מהנושים של החברה. זאת מכיוון שפעמים רבות כאשר חברה חדלת פירעון, אין באפשרותה לשלם לעובדים את זכויותיהם הכלכליות והסוציאליות. על מנת שהעובדים יוכלו לממש את זכויותיהם עליהם יהיה להגיש תביעות חוב למפרק החברה ובהתאם לסדר הקדימויות הקבוע בחוק פורעים את החובות לנושים.

תביעות החוב של עובדי החברה מוגשת עקב אי תשלום של משכורות ויתר התשלומים הנלווים המגיע לעובדים על פי חוק כדוגמת פיצויי פיטורין וכדומה.

 

שומרים על זכויות העובדים גם בפירוק חברה

כמובא בתחילת המאמר, באפשרות העובדים להגיש בקשה לפירוק החברה לבית המשפט המוסמך. על ידי הגשת תביעות חוב מפורטות למפרק החברה או למנהל המיוחד, ניתן יהיה לבקש את תשלום חובותיהם.

כך למשל, בין זכויות העובד בפירוק חברה הינם:

  • תשלום שכר עבודה במידה ולא שולם על ידי החברה. במצב זה, המוסד לביטוח לאומי ישלם את שכר העבודה עד ל-12 חודשים וגובה התשלום לא יפחת מסכום שכר המינימום העדכני המגיע לעובד בהתאם להיקף עבודתו ועל פי החוק.
  • תשלום פיצויי פיטורין מתבצע גם כן מטעם המוסד לביטוח לאומי והחישוב יעשה באופן שבו מספר חודשי העבודה יוכפלו בפיצויי הפיטורין לחלק ל-12.

כאשר חברה נמצאת בפירוק, עובדיה זכאים ללא מעט זכויות מהותיות ועל מנת לקבל את כל אותן הזכויות מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי וליווי להליך. דנה פלד – עורכת דין פשיטת רגל ופירוק חברה , בעלת מומחיות רבה בתחום ליוותה עובדים רבים בתהליך פירוק חברה בנחישות, בהתמדה ובעיקר במקצועיות רבה על מנת להשיג להם את מלוא זכויותיהם.

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:
פירוק חברה מפרת חוק

חוק החברות קובע מספר קריטריונים ברורים הקובעים מתי חברה תיחשב כמפרת חוק. במצב זה, רשם החברות ירשום במרשם החברות את סטטוס החברה כחברה מפרת חוק

קרא עוד »
פירוק חברה

משרד עורכי דין דנה פלד, עוסק בתחום של פירוק חברות באופן מקצועי, אמין ובעל ניסיון של כמעט של עשור. עו"ד דנה פלד שימשה כב"כ נאמן

קרא עוד »
פירוק חברה מרצון שלבים

החוק מפרט בהרחבה רבה את השלבים לפירוק חברה על ידי עובדים, התנאים הנדרשים, בעלי התפקיד המעורבים וחלוקת התפקידים ביניהם וכדומה. פירוק חברה יכול להיעשות בשתי

קרא עוד »
עורך דין פירוק חברה

עזרתו של עורך דין פירוק חברה הינה חיונית בעת שנפלה ההחלטה לפרק את החברה, בין אם מרצון או בין אם במסגרת פירוק תחת צו בית

קרא עוד »
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button