תקנות חדלות פירעון

תוכן העמוד:

תקנות חדלות פירעון באות במטרה לשקם את החייב אך בדיקת אופציית ההכרזה על חדלות פירעון מעלה כי בקשה כללית לחדלות פירעון מביאה מגבלות מיותרות. ראו כאן בהרחבה על בדיקת תיק חדלות פירעון.

למה צריך ייצוג עורך דין בתיק הפועל לפי תקנות חדלות פירעון

תקנות חדלות פירעון רואים בשיקומו של החייב ערך מרכזי, ולכן בעת הכרזה על אדם כחדל פירעון ייקבע בית המשפט לחייב הסדר תשלומים בהתאם להכנסתו הפנויה. תקנות חדלות פירעון הן תקנות חדשות שנכנסו לתוקף בשנת 2019 והחליפו את חוק פשיטת רגל שהיה נהוג עד אז. עורך דין פשיטת רגל בראשון לציון. מטרות תקנות חדלות פירעון כאמור, הן לסייע לחייב להשתקם.

במידה ויזהה בית המשפט כי פניו של החייב אינן מופנות לשיקום יחמיר הוא את הדין עם החייב. כגון אם יזהה בית המשפט כי מלכתחילה נטל אדם הלוואה מהבנק במטרה לנצל את חוק חדלות פירעון ולהתחמק מתשלום יחמירו עליו את הדין. ומכאן שחשיבות עורך דין לפשיטת רגל המתמחה בתקנות החוק היא קריטית, היות ולפעמים צריך לדעת מה לומר וממה להישמר כדי לא לשדר בטעות חוסר תום לב.

תקנות חדלות פירעון (2)
תקנות חדלות פירעון

ההשלכות של בדיקת חדלות פירעון

ואם כבר בעניין זה אנו עוסקים נאמר שכאשר לקוח פונה לבדיקת חדלות פירעון אנו ננסה לעזור לו קודם כל לחמוק ככל האפשר ממצב חדלות פירעון וממצב של הגשת תביעת חוב מקוון. ולא כפי שאחרים נוקטים בדרך הקלה של חדלות פירעון שהיא בסוף קשה (עיינו בפסקה הבאה). ממטרות החוק אנו רואים כי רוב העסקים לא היו מתבצעים אילו ידעו מראש שהחוב לא ישולם, ולכן על כל אדם מוטלת אחריות אישית לא להגיע למצב של חדלות פירעון.

הדבר פועל ככדור שלג מתגלגל – בדיקת חדלות פירעון מתבצעת על ידי חברות האשראי והבנקים לפני שהן מאשרות אשראי לעסקים, והיה אם בדיקת חדלות פירעון הוכיחה כי ישנו ריבוי תיקים חברות האשראי יעלו את הריביות על העמדת אשראי, בעלי העסקים יעלו את המחירים ואנחנו – הלקוחות הקמעוניים – נפסיד מכך.

בדיקת חדלות פירעון
לפני בדיקת אופציה של חדלות פירעון – שימו לב להשלכות!

בקשה כללית חדלות פירעון – האם זה פתרון ראשוני?

אי לכך, לקוח שמגיע אלינו טרם שהוכרז כחדל פירעון או טרם שייכנס לרשימת פשיטת רגל תיקים, אנו מנסים לדחות הגשת בקשה כללית חדלות פירעון ולנסות להשתקם כלכלית גם ללא הגשת בקשה כללית חדלות פירעון. כך כל הצדדים יוצאים מורווחים. היות וצריך לקחת בחשבון שאישור בקשה כללית חדלות פירעון על ידי בית המשפט 'אינו פיקניק' כמאמר הפתגם, לחדלות פירעון נלווים הגבלות רבות המוטלות על החייב ועל משפחתו.

בקשה כללית חדלות פירעון
בחינת אופציות נוספות לפני הגשת בקשה כללית לחדלות פירעון

בדיקת תיק חדלות פירעון כאופציה

בעת בדיקת תיק חדלות פירעון בית המשפט או הממונה מטעמו ינסה לגרום לחייב להרגשת אי נעימות, הוא יהיה מוגבל בקבלת כרטיס אשראי, מנוע מקבלת הלוואות בנקאיות אפילו של סכומים קטנים, חשבונו בבנק יוגדר כחשבון בסיכון על כל המשמעויות הכרוכות בכך והוא עלול גם להיות מעוכב יציאה מהארץ. כמו כן בבדיקת תיק חדלות פירעון ינסה בית המשפט או הממונה מטעמו לייעל את התשלומים, וזאת על ידי הגדלת סכום התשלום החודשי וקיצור משך הזמן עד לתשלום החוב או עד לקבלת הפטר. בקיצור, בדיקת תיק חדלות פירעון מעלה כי יש בכך חסרונות רבים החלים על החייב, ולכן לא תמיד 'נרוץ על זה'.

 

בדיקת תיק חדלות פירעון
בדיקת תיק חדלות פירעון – האם ומתי זה מועיל
תקנות חדלות פירעון
תקנות חדלות פירעון
צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:

מאמרים

תביעת חוב בחדלות פירעון

תביעת חוב בחדלות פירעון היא התביעה אותה מגישים נושים כנגד חייב הנמצא בתהליך חדלות פירעון. לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מתחילה תקופת

הסדרי חובות מול הבנקים

רבים פונים אלינו לצורך הסדרי חובות מול הבנקים. זוהי אחת הסיבות השכיחות בגינן אנשים פונים אל עורך דין לסגירת חובות. לעתים אלו יכולים להיות הסדרי

עורכי דין מחיקת חובות

כאשר אנשים מתמודדים עם חובות כספיים, באופן טבעי הם מחפשים עורכי דין מחיקת חובות. לצערנו לפעמים אנו נתקלים בפרסומים של מחיקת חובות תוך 24 שעות

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל זה לא דבר נעים. כאשר יש לנו חובות, הנושים פותחים תיקי הוצאה לפועל ואז אנו מקבלים את הדרישה לתשלום, דרישה המוגבלת בזמן.

חדלת פירעון מה זה

במאמר זה נסביר חדלת פירעון מה זה, נספק לכם קצת סטטיסטיקות עדכניות וגם נסביר כיצד עורכת דין חובות יכולה לסייע לכם בהליכי חדלות פירעון. חיסול

סגירת חובות בהוצאה לפועל

הדרך הבטוחה והיעילה שבה ניתן לעשות סגירת חובות בהוצאה לפועל היא כמובן תשלום החוב. אך במציאות שבה אנו חיים, מציאות של חובות ולחץ כלכלי כבד,

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button