הגשת תביעת חוב באיחור

תוכן העמוד:

תביעה של חוב נגד חייב שנמצא בחדלות פירעון מוגבלת בזמן. ניתן לתבוע את החוב עד חצי שנה מעת הפרסום על מתן צו להליכי חדלות פירעון כנגד החייב לאחר מכן זה נכנס לקטגורית הגשת תביעת חוב באיחור. אם מסיבות כלשהן לא התאפשר לנושה להגיש את תביעת החוב שלו בזמן הוא יכול להגיש בקשה להארכת המועד בצירוף נימוק שמסביר מדוע לא הגיש את התביעה עד עתה.

הגשת תביעת חוב באיחור

כאמור, אם בשל סיבה מיוחדת התמהמה הנושה מלתבוע את חובו מחייב הנמצא בהליכי חדלות פירעון או פשיטת רגל עליו להגיש בקשה מנומקת היטב לנאמן הקופה מטעם בית המשפט. הנאמן הוא זה שמקבל את ההחלטה אם לאשר את הבקשה אם לאו.

מכאן החשיבות הרבה לא 'לשלוף' סיבה מהשרוול אלא לשקול את הסיבה לפני כתיבתה ומוטב להתייעץ עמנו – משרד עורך דין לענייני פשיטות רגל בעל ניסיון של מעל 15 שנה, כך שנוכל לנסות לנבא לכם אם הסיבה תתקבל אצל הנאמן או לא. אם הנושה דחה את בקשתכם אין סיבה להתייאש, ניתן לערער על ההחלטה בבית המשפט השלום. הנימוקים להארכת מועד התביעה לא בהכרח חייבים להיות ארוכים ומורכבים, ההיפך הוא הנכון – ככל שיהיו קצרים וברורים הם יהיו משכנעים יותר. בהמשך נראה האם הארכת מועד להגשת תביעת חוב קורונה צריכה בקשה מיוחדת או שהיא מעוגנת בחוק.

הגשת תביעת חוב באיחור
הגשת תביעת חוב באיחור

מתי ואיך מגישים טופס בקשה להארכת מועד להגשת תביעת חוב?

כאשר חלף מועד הגשת תביעת החוב (לאחר 6 חודשים מהפרסום בעיתונות המקומית) ומסיבות מסוימות עדיין לא הגיש הנושה את תביעת החוב שלו עליו להגיש בקשה להארכת מועד הבקשה. בטופס בקשה להארכת מועד להגשת תביעת חוב מבקש הנושה או בא כוחו להאריך את המועד להגשת תביעת החוב מהנימוקים הבאים: (כאן בא פירוט הנימוקים). לאחר מכן על הנושה או בא כוחו לחתום על טופס בקשה להארכת מועד להגשת תביעת חוב ולהגיש את הטופס לנאמן יחד עם תביעת החוב. כדי לדעת את סוגי הנימוקים שהסיכוי שיאושרו על ידי הנאמן הוא גבוה צריך להיות בקי בפסקי דין קודמים.

טופס בקשה להארכת מועד להגשת תביעת חוב
טופס בקשה להארכת מועד להגשת תביעת חוב

ראו גם: תביעת חוב בהוצאה לפועל

תיקון תביעת חוב

חשוב להדגיש כי בעת הגשת תביעת חוב בפשיטת רגל טופס יש להגישה באופן מבוסס עם מקסימום הוכחות ואסמכתאות שיש לנושה. נטל הוכחת החוב מוטל על הנושה והנאמן רשאי לדחות תביעת חוב שאינה מגובה במסמכים והוכחות כנדרש. ויותר מכך, הנושה אינו יכול לצרף אסמכתאות חדשות לאחר שהנאמן קבע את החלטתו בעניין החוב. אלא אם כן יבקש הנאמן את האסמכתאות בטרם ההכרעה או במסגרת תיקון תביעת חוב. ומצד שני מומלץ מאוד להגיש מראש את כל המסמכים הרלוונטיים לתביעת החוב.

שכן, גם אם יחליט הנאמן לאשר את החוב יכולים שאר הנושים לתבוע את ביטולה, מכיוון שכל חוב נוסף מחלק את הקופה לפלחים יותר קטנים. ועל פי תקנה 95 לתקנות פשיטת רגל ניתן לבטל תביעת חוב שאושרה שלא כיאות. לכן, מכל כיוון עדיף לא להסתמך על תיקון תביעת חוב ולהגיש מלכתחילה את כל הניירת הרלוונטית, למרות הקושי והמורכבות לפעמים להשיג את הניירת בתוך הזמן הדרוש. אולם אם אתם רואים שזמן ההגשה עומד לחלוף מוטב להגיש הגשת תביעת חוב באיחור ולאחר מכן לנסות להשלים, התייעצו עמנו על כך.

תיקון תביעת חוב
תיקון תביעת חוב

הארכת מועד להגשת תביעת חוב קורונה

במקרים מיוחדים ניתנת הארכה אוטומטית במועד הגשת תביעת חוב בחדלות פירעון. קורונה היא אחת הדוגמאות לכך. כשהתפשט הנגיף קבע החוק כי תקופת החירום לא תיחשב במניין הימים לעניין המועד הסופי להגשת תביעת חוב לנאמן. כלומר, אם הוכרזו חודשיים כימי חירום שבהם אסור לצאת מהבית לעבודה ולצרכים שאינם חיוניים, הרי שאפשר במקרה זה להאריך את מועד הגשת התביעה בחודשיים מעת מתן צו הפש"ר או חדלות הפירעון. כך נקבע בחוק הארכת מועדים בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (נגיף הקורונה החדש), התש"ף-2020.

אולם חשוב להדגיש שזאת רק בתנאי שישנה הודעה על מצב חירום מיוחד על ידי שר המשפטים. החוק מכיר בכך שבשל הפעילות המצומצמת במשק ישנו קושי לעמוד בתאריכים הנקובים להגשת התביעות, לכן הוארך המועד הסופי להגשת תביעת חוב באיחור. אולם כאמור, הארכת מועד להגשת תביעת חוב קורונה היא בכפוף להכרזה על ימי חירום ועל איסור לצאת לעבודה.

הארכת מועד להגשת תביעת חוב קורונה
הארכת מועד להגשת תביעת חוב קורונה

ראו גם: תביעת חוב ביטוח לאומי

הגשת תביעת חוב באיחור
הגשת תביעת חוב באיחור
צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:

מאמרים

תביעת חוב בחדלות פירעון

תביעת חוב בחדלות פירעון היא התביעה אותה מגישים נושים כנגד חייב הנמצא בתהליך חדלות פירעון. לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מתחילה תקופת

הסדרי חובות מול הבנקים

רבים פונים אלינו לצורך הסדרי חובות מול הבנקים. זוהי אחת הסיבות השכיחות בגינן אנשים פונים אל עורך דין לסגירת חובות. לעתים אלו יכולים להיות הסדרי

עורכי דין מחיקת חובות

כאשר אנשים מתמודדים עם חובות כספיים, באופן טבעי הם מחפשים עורכי דין מחיקת חובות. לצערנו לפעמים אנו נתקלים בפרסומים של מחיקת חובות תוך 24 שעות

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל זה לא דבר נעים. כאשר יש לנו חובות, הנושים פותחים תיקי הוצאה לפועל ואז אנו מקבלים את הדרישה לתשלום, דרישה המוגבלת בזמן.

חדלת פירעון מה זה

במאמר זה נסביר חדלת פירעון מה זה, נספק לכם קצת סטטיסטיקות עדכניות וגם נסביר כיצד עורכת דין חובות יכולה לסייע לכם בהליכי חדלות פירעון. חיסול

סגירת חובות בהוצאה לפועל

הדרך הבטוחה והיעילה שבה ניתן לעשות סגירת חובות בהוצאה לפועל היא כמובן תשלום החוב. אך במציאות שבה אנו חיים, מציאות של חובות ולחץ כלכלי כבד,

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button