פירוק חברה מרצון שלבים

תוכן העמוד:

החוק מפרט בהרחבה רבה את השלבים לפירוק חברה על ידי עובדים, התנאים הנדרשים, בעלי התפקיד המעורבים וחלוקת התפקידים ביניהם וכדומה.

פירוק חברה יכול להיעשות בשתי דרכים עיקריות:

האחת, פירוק חברה מרצון על ידי בעלי המניות של החברה

השנייה, פירוק חברה על ידי בית המשפט. את הבקשה לפירוק חברה יכולים להגיש הנושים של החברה או עובדיה.

העילה המרכזית לבקשת פירוק חברה הינה מצב בו החברה בחדלות פירעון, כלומר אין באפשרות החברה לפרוע את חובותיה לנושיה.

חמשת השלבים של פירוק מרצון

הליך פירוק חברה דורש מיומנות, מקצועיות ושליטה נרחבת ביסודות החוק. אז מה קורה למי שלא יודע ולא מבין? בשורות הבאות נבין עת כל מה שחשוב לגבי פירוק חברה מרצון שלבים.

שלב א' – הגשת תצהיר כושר פירעון לרשם החברות ובו החברה מצהירה כי באפשרותה לפרוע את כל חובותיה לנושיה בתוך 12 חודשים מיום תחילת פירוק החברה. לאחר שרשם החברות מקבל את התצהיר ובוחן שאכן הוא מאומת ומוגש בהתאם לנדרש, הוא משנה את סטטוס החברה מפעילה ל- "חברה לקראת פירוק".

שלב ב'- כינוס אסיפה של כלל בעלי המניות בחברה בהתאם לתנאים הקבועים בחוק כדוגמת הודעה מוקדמת, פרסום ברשומות. מטרת האסיפה הינה כי בעלי החברה ובעלי מניותיה יגיעו להחלטה על פירוק החברה, מינוי מפרק אשר יהיה אחראי על כינוס נכסי החברה וחלוקתם באופן הוגן ושוויוני.

שלב ג'- הודעה לרשם ושינוי סטטוס החברה לחברה בתהליך פירוק מרצון. המפרק שמונה מתחיל לפעול לסילוק חובות החברה.

שלב ד' – התכנסות האסיפה הסופית של החברה בה המפרק מגיש לבעלי המניות של החברה דו"ח סופי של פירוק החברה המפרט את חובותיה ו/או נכסיה. בתוך 7 ימים מסיום התכנסות האסיפה הסופית על המפרק להגיש את הדו"ח לרשם החברות.

שלב ה' – לאחר שהרשם מקבל את הדו"ח הסופי החברה תירשם כמפורקת.

אמנם ביחס לשאר דרכי הפירוק, פירוק חברה מרצון יחסית פשוטה ומהירה אך ללא ליווי מקצועי של עורך דין מוסמך אתם עלולים להיות בבעיה. עורכת הדין דנה פלד, מומחית בהליכי פירוק חברה מרצון, מעניקה ללקוחותיה ייעוץ מקצועי וליווי משפטי לכל אורך הדרך.

צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:
פירוק חברה מפרת חוק

חוק החברות קובע מספר קריטריונים ברורים הקובעים מתי חברה תיחשב כמפרת חוק. במצב זה, רשם החברות ירשום במרשם החברות את סטטוס החברה כחברה מפרת חוק

קרא עוד »
פירוק חברה

משרד עורכי דין דנה פלד, עוסק בתחום של פירוק חברות באופן מקצועי, אמין ובעל ניסיון של כמעט של עשור. עו"ד דנה פלד שימשה כב"כ נאמן

קרא עוד »
עורך דין פירוק חברה

עזרתו של עורך דין פירוק חברה הינה חיונית בעת שנפלה ההחלטה לפרק את החברה, בין אם מרצון או בין אם במסגרת פירוק תחת צו בית

קרא עוד »
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button