תיק פשיטת רגל

תוכן העמוד:

אם נפתח עבורכם תיק פשיטת רגל, הרי שמצבכם הכלכלי אינו מזהיר. אולי כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין סגירת תיקים לשם טיפול בתיק? ומה בעצם מציע עורך דין סגירת חובות? האם ניתן למחוק את כל החובות או רק חלק מהם?

אני עורכת דין דנה פלד, עו"ד פשיטת רגל מומחית ומנוסה, עם ניסיון בעריכה ובניהול תיקי פשיטות רגל וחדלות פירעון. ואני כאן כדי לעזור לכם, לעזור לכם לצאת מהחובות, לעזור לכם גם להבין כיצד.

עורך דין סגירת תיקים
עורך דין סגירת תיקים

מה הוא תיק פשיטת רגל

תחום חדלות פירעון כולל הליכי פשיטות רגל של יחידים, הליכי פירוק והבראה של תאגידים, הסדרי נושים ליחידים ותאגידים, והליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי ליחידים ולתאגידים.

הליכים אלה מתנהלים בהתאם לדברי חקיקה שונים, ובעיקרם: פקודת פשיטת הרגל, פקודת החברות, חוק החברות, ותקנותיהם (החקיקה הישנה), וכן חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי ותקנותיו (החקיקה החדשה).

הליכים שנפתחו לפני תאריך 15.9.2019 ינוהלו בהתאם לחקיקה הישנה והליכים שייפתחו לאחר תאריך 15.9.2019 ינוהלו בהתאם לחקיקה החדשה.

עורך דין סגירת חובות
עורך דין סגירת חובות

חשוב להבין שהליך של איחוד תיקים לא נועד לפטור את החייב מחובותיו (למחוק חובות), אלא מאפשר בסה"כ לחייב לשלם את החוב במרוכז בגין כל התיקים יחד ומסתיים עם גמר תשלום כל החובות כולל ריביות והצמדות לכל הנושים.

לעומת זאת הליכי פשיטת הרגל נועדו למחוק את כל החובות של החייב בסיום ההליך וזאת לאחר מימוש ומכירה של כל נכסי החייב הניתנים למימוש, הליכי פשיטת הרגל מוגבלים בזמן ל 45 חודשים לכל היותר.

בפועל, לאחר שנה מתחילת ההליך, מתקיים דיון בבית משפט השלום, אשר בחלק בלתי מבוטל של התיקים, מסתיים בהפטר חלוט או מותנה (מחיקת חוב מידית או לאחר השלמת תשלום מסוים).

מתי כדאי לשכור את שירותיו של עורך דין סגירת חובות

השאלה הנשאלת וחוזרת על עצמה – האם על מנת להיפטר ולהפרע מהחובות עדיף להגיש בקשה לחדלות פירעון (פשיטת רגל) או להליך של איחוד תיקים בלשכת ההוצאה לפועל? והאם חייבים ייצוג של עורך דין בפשיטת רגל או איחוד תיקים?

נתחיל בזה שבמסגרת שני הפתרונות בעבור החייב ישנן נקודות חופפות שכן במהלך הליכי פשיטת רגל ( חדלות פירעון) וגם במהלך הליך איחוד התיקים מעוכבים ומבוטלים עיקולים שהוטלו על החייב על ידי הנושים בתיקים פרטניים וזאת עם קבלת ההחלטה בערכאה המתאימה ובדרך כלל בתחילת ההליך בו יבחר החייב.

בשני ההליכים מוטל על החייב להפקיד מדי חודש לקופה מתאימה, תשלום חודשי בהתאם ליכולת ההשתכרותו של החייב (קופת כינוס במקרה של הליך פשיטת רגל (חדלות פירעון), וקופת הוצאה לפועל, במקרה של הליך איחוד תיקים).

מכאן ההבחנה בין הליכי פשיטת רגל ( חדלות פירעון ) לבין איחוד תיקים קיימת בעיקר בתוצאה ובמטרת ההליכים הללו.

הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (או בקצרה: הממונה על חדלות פירעון) הוא הגורם המנהלי של המדינה, האחראי על ניהול הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל) של חייבים (אדם פרטי, או עוסק מורשה או עוסק פטור) שנמצאים או עלולים להימצא במצב של חדלות פירעון.

תיק פשיטת רגל
תיק פשיטת רגל

בכדי לבחור בהליך המתאים, מומלץ ראשית להתייעץ עם עורך דין פשיטת רגל / הוצאה לפועל המתמחה בתחום, ויחד איתו/ה לשקול את השיקולים הבאים: גובה החובות, כמות נכסים הניתנים למימוש (גם הנכסים העתידים), יכולת פירעון של החייב, סוגי נושים וכל נסיבות המקרה הספציפי לאותם נסיבות.

עורך דין סגירת תיקים – מתי צריך אחד

בספטמבר 2019, נכנסה לתוקף רפורמה חדשה שמטרתה לייעל ולקצר את ההליכים, לתחום אותם בזמן ולאזן בין האינטרסים של החייב ושל הנושה. לפי החוק החדש, ניהול ההליכים נקבע לפי סכום החובות וקיימת הבחנה בין חובות העולים על 150,000 ₪ וחובות בסכום נמוך מזה.

ככלל, השלב האחרון בהליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), הוא מתן צו המהווה תכנית לפירעון (החזר) החובות לנושים, הליך המכונה הסדר נושים, ולשיקומו הכלכלי של החייב. הצו, המכונה "צו לשיקום כלכלי", ניתן לחייב בתנאי שעמד בתנאי הצו לפתיחת הליכים (השלב הראשון בהליכים).

על פי רוב, שלב השיקום הכלכלי נמשך כ-3 שנים ולאחריו, אם החייב יעמוד בתנאים שייקבעו בצו, הוא יוכל לקבל הפטר (פטור מחובות). עם זאת, ישנם מקרים, בהם חייב יוכל לקבל הפטר מיד כשניתן הצו לשיקום כלכלי (הפטר לאלתר) וההליכים יסתיימו באותו הרגע.

התנאים וההוראות שעמידה בהם תאפשר לחייב לקבל הפטר לאחר תקופה של כ- 3 שנים כוללים, בין היתר:

  • התשלומים התקופתיים שעל החייב לשלם, אשר יופקדו ב"קופת הנשייה".
  • הנכסים והכספים של החייב, אשר ישמשו לפירעון החובות לנושים.
  • ההגבלות אשר יוטלו על החייב, כגון איסור יציאה מהארץ, הגבלות כלכליות וכו'.
  • סוגי החובות שהחייב לא יוכל לקבל עליהם פטור במסגרת ההפטר שיוכל לקבל אם יעמוד בתנאים.
  • תכנית ההכשרה להתנהלות כלכלית נכונה שיהיה על החייב לעבור במקרים מסוימים.

אתם מוזמנים לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלנו

תיק פשיטת רגל
תיק פשיטת רגל
צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:

מאמרים

תביעת חוב בחדלות פירעון

תביעת חוב בחדלות פירעון היא התביעה אותה מגישים נושים כנגד חייב הנמצא בתהליך חדלות פירעון. לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מתחילה תקופת

הסדרי חובות מול הבנקים

רבים פונים אלינו לצורך הסדרי חובות מול הבנקים. זוהי אחת הסיבות השכיחות בגינן אנשים פונים אל עורך דין לסגירת חובות. לעתים אלו יכולים להיות הסדרי

עורכי דין מחיקת חובות

כאשר אנשים מתמודדים עם חובות כספיים, באופן טבעי הם מחפשים עורכי דין מחיקת חובות. לצערנו לפעמים אנו נתקלים בפרסומים של מחיקת חובות תוך 24 שעות

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל זה לא דבר נעים. כאשר יש לנו חובות, הנושים פותחים תיקי הוצאה לפועל ואז אנו מקבלים את הדרישה לתשלום, דרישה המוגבלת בזמן.

חדלת פירעון מה זה

במאמר זה נסביר חדלת פירעון מה זה, נספק לכם קצת סטטיסטיקות עדכניות וגם נסביר כיצד עורכת דין חובות יכולה לסייע לכם בהליכי חדלות פירעון. חיסול

סגירת חובות בהוצאה לפועל

הדרך הבטוחה והיעילה שבה ניתן לעשות סגירת חובות בהוצאה לפועל היא כמובן תשלום החוב. אך במציאות שבה אנו חיים, מציאות של חובות ולחץ כלכלי כבד,

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button