תביעת חוב מקוונת

תוכן העמוד:

מתי ואיך ניתן להגיש תביעת חוב מקוונת, והאם כל נושה יכול להגיש תביעה כזו? ובכלל, איך אפשר לדעת אם מי שחייב לי פתח הליכי חדלות פירעון או הגיש בקשה לחדלות פירעון על מנת שאפשר יהיה להגיש תביעה מקוונת?

מהצד השני, האם כדאי לבצע הסדר חובות לבנקים? מתי מומלץ להתחיל את ההליך וכיצד מבצעים הסדר חוב לבנק?

תביעת חוב מקוונת
תביעת חוב מקוונת

תביעת חוב מקוונת

לאחר שחייב קיבל צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), על הנושים להגיש תביעת חוב במטרה לקבל את חובם חזרה, ככל הניתן. יש להגיש את תביעת החוב בתוך 6 חודשים מהיום שפורסמה הודעה על מתן צו פתיחת ההליכים לחייב.

מייצג של נושה, נדרש להגיש את תביעת החוב באופן מקוון (ממוחשב) בלבד, נושה שאינו מיוצג, רשאי להגיש את תביעת החוב באופן מקוון או באופן ידני. הגשת תביעת החוב כרוכה בתשלום אגרה בסך 30 ש"ח (נכון לשנת 2021).

תביעות חוב בהליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, הן תביעות אותן מגישים נושים כנגד חייבים, שעוברים הליך פשיטת רגל / חדלות פירעון / פירוק / מחיקת חובות. למרבה הצער, לאורך חיינו הבוגרים חלק מאיתנו יתקלו במצב בו אדם או חברה חייבים לנו כסף, אך הם הוכרזו כפושטי רגל או כחברה בפירוק.

במצב בו אדם פרטי או חברה נמצאים בהליכי פשיטת רגל – חדלות פירעון או פירוק. כל נושה לו הם חייבים כסף, יידרש, לאחר מתן צו פתיחת הליכים כנגד החייב, להגיש תביעת חוב לממונה על חדלות פירעון (לשעבר הכונס הרשמי).

הממונה על חדלות פירעון, יקלוט את כלל תביעות החוב שיתקבלו ואז יעביר את הטיפול לנאמן או למנהל המיוחד שימונה על ידי בית המשפט. ככלל, את תביעת החוב יש להגיש תוך 6 חודשים מיום מתן צו פתיחת הליכים.

לאחר שהנאמן או המנהל המיוחד אספו, איתרו וליקטו את כלל הנכסים שיש ברשות אותו חייב, הם יקבעו את סדר עדיפות הנושים. בסיום שלב זה, יקבל כל נושה את הדיבידנד לו הוא זכאי מכספי החייב.

הסדר חוב עם הבנק
הסדר חוב עם הבנק

הסדר חובות לבנקים – הליך פשוט או בעיה מורכבת?

הסדר חוב (שלא להתלבלבל עם הסדר נושים) הוא מונח שמתאר יצירת הסכם חדש מול הבנק ממנו לוינו כספים, לאור קושי לעמוד בהחזרים שנקבעו בהסכם המקורי. קרי, אותו לווה רואה שאין ביכולתו לעמוד בתשלומים החודשיים שהוטלו עליו ועל כן הוא פונה לבנק כדי לבצע שינוי בהסכם המקורי, בו הוא יוכל לעמוד.

משהבנק מבין שלקוח נקלע לבעיה ולא יכול לעמוד בתשלומים להם התחייב, הטיפול עובר מהסניף למחלקה המשפטית של הבנק. בדרך כלל עורכי הדין של המחלקה המשפטית של הבנק ישלחו מכתב התראה או ייצרו אתכם קשר טלפוני לעדכן אתכם במצב החובות שלכם ובאפשרויות שעומדות בפניכם טרם פתיחת הליך משפטי.

הסדר חובות לבנקים
הסדר חובות לבנקים

אצל רובנו קיימת תפיסה מעט מוטעית בכל הנוגע להסדר חובות מול בנקים. תהליך זה נתפש, לרוב, כמאזן כוחות לא שוויוני אשר נוטה לזכותם של הבנקים ומוליד הפסד מוחץ ומוחלט לחייב.

הסדרי חוב, בתכליתם, פועלים באופן המיטיב עם החייב, שכן, רובם מסתכמים בצמצום גובה החוב לסכום התואם את יכולותיו הכלכליות של החייב, שבמקרים רבים מועטות הם. לכן, יהיה נכון להניח שהליך זה יפחית באופן מסוים את הסכום לתשלום, אם ינוהל נכונה בסיוע משפטי של איש מקצוע.

כיצד מבצעים הסדר חוב לבנק

יש לזכור כי במידה וחלילה לקוח לא מסוגל לעמוד בהלוואות, הרי שבנוסף לסכום ההלוואה, יחוייב הלה בעמלות שונות בגין החזרים אלו שאינם מכובדים, בריביות פיגורים דרקוניות וכל זאת בדיוק בשעה שהלקוח זקוק לסיוע בכדי לשוב למסלול החיים התקין.

מכאן והלאה חשוב להסתייע בייעוץ משפטי ובעורך דין פשיטת רגל, שבמקרים רבים יוכל להשיג לכם הסדר חוב עם הבנק או להתמודד מולו במידה ויש לכם טענות כנגד התנהלותו. התעלמות מהמצב עשויה רק לדרדרו, כך שתאלצו לשאת בריביות מיותרות נוספות, ואף להידרש להליכי הוצאה לפועל.

הכל שעה שלעתים ניתן לפתור בעיות אלו כשהן "עוד קטנות" ולמנוע החמרה שלא לצורך. ככל שלא תסדירו עניינכם כבר בשלב זה, הלשכה המשפטית תעביר את הטיפול לעו"ד חיצוני, והמשמעות הינה החמרה נוספת של המצב והוצאות נוספות.

כאשר חייב פונה לבנק בבקשה ליצירת הסדר חוב טרם החלו בעיות בהזרמת התשלומים, ככלל מצבו טוב. בשלב זה, עדיין קיים אמון בין החייב לבין הבנק, שכן הוא בחר לפנות לבנק בטרם החלו הבעיות.

יתרון נוסף, הוא שיצירת הסדר חוב בשלב זה, יכול במרבית המקרים להיסגר מול הבנק עצמו, אפילו מול אותו סניף ומול בעלי המקצוע המוכרים, במקום להיגרר למחלקה המשפטית הכללית של הבנק.

על כן, עדיף להגיע להסדר חובות עם הבנק ברגע שאנחנו מבינים שבקרוב ניכנס למצב בעייתי, שכן אז ניתן, בדרך כלל, להגיע להסדר בתנאים עדיפים.

לשאלות נוספות בנושאי התנהלות כלכלית עיקבו אחר עמוד הפייסבוק שלנו.

הסדר חובות לבנקים
הסדר חובות לבנקים
צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:

מאמרים

תביעת חוב בחדלות פירעון

תביעת חוב בחדלות פירעון היא התביעה אותה מגישים נושים כנגד חייב הנמצא בתהליך חדלות פירעון. לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מתחילה תקופת

הסדרי חובות מול הבנקים

רבים פונים אלינו לצורך הסדרי חובות מול הבנקים. זוהי אחת הסיבות השכיחות בגינן אנשים פונים אל עורך דין לסגירת חובות. לעתים אלו יכולים להיות הסדרי

עורכי דין מחיקת חובות

כאשר אנשים מתמודדים עם חובות כספיים, באופן טבעי הם מחפשים עורכי דין מחיקת חובות. לצערנו לפעמים אנו נתקלים בפרסומים של מחיקת חובות תוך 24 שעות

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל זה לא דבר נעים. כאשר יש לנו חובות, הנושים פותחים תיקי הוצאה לפועל ואז אנו מקבלים את הדרישה לתשלום, דרישה המוגבלת בזמן.

חדלת פירעון מה זה

במאמר זה נסביר חדלת פירעון מה זה, נספק לכם קצת סטטיסטיקות עדכניות וגם נסביר כיצד עורכת דין חובות יכולה לסייע לכם בהליכי חדלות פירעון. חיסול

סגירת חובות בהוצאה לפועל

הדרך הבטוחה והיעילה שבה ניתן לעשות סגירת חובות בהוצאה לפועל היא כמובן תשלום החוב. אך במציאות שבה אנו חיים, מציאות של חובות ולחץ כלכלי כבד,

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button