חדלות פירעון מה זה

תוכן העמוד:

חדלות פירעון מה זה | טפסים חדלות פירעון

כאשר אנשים נקלעים לחובות ובוחנים את האפשרויות, הליך חדלות פירעון הוא אחת האפשרויות העומדות בפניהם. אך חדלות פירעון מה זה?

חדלות פירעון מה זה

המושג אולי מוכר לכם בתור המושג ”פשיטת רגל“, אך כיום איננו משתמשים במושג פשיטת רגל. פשיטת רגל היא מושג הנשען על חקיקה מנדטורית שאינה רלוונטית לימינו. מאז חקיקת חוק חדלות פירעון החדש אנו מכנים זאת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי. אך מדובר בהרבה יותר מאשר שינוי טכני בשם, ישנו שינוי בכל ההליכים והתפיסה החברתית שמנסה גם למקסם את גביית החובות, אך גם לאפשר לחייב לשקם את חייו הכלכליים.

את הבקשה מגישים באמצעות מילוי טפסים חדלות פירעון, ואלו לא מעט טפסים. במידה והבקשה התקבלה מתחיל הליך הנמשך 4 שנים. במהלך ההליך ייחולו על החייב מגבלות שונות והוא צריך להיות מחויב לתהליך. עליו לשתף פעולה באופן מלא עם הממונה על התיק ולעמוד בצו תשלומים חודשי לטובת קופת הנשייה. חדלות פירעון כוללת גם כינוס נכסים, דבר שיכול להיות משמעותי במקרים מסוימים.
היתרון של ההליך הוא עצירה של הליכי הגבייה נגד החייב, והאפשרות לקבל הפטר חובות בסופו. זה נשמע מפתה עבור מי שמתמודד עם חובות, אך חשוב להבין שזהו הליך ארוך ובעל השלכות רבות. הוא אינו אידאלי לכל מקרה ואינו מתאים לכל סוג של חובות. אך מצד שני ישנם מקרים בהם חדלות פירעון היא המוצא היחידי.

המידע שאנו מציגים בפניכם מציג את הדברים בצורה הבסיסית, מבלי לרדת אל הפרטים הקטנים. ולכן אין הוא תחליף לייעוץ משפטי באמצעות עורך דין חדלות פירעון.

טפסים חדלות פירעון

הליך חדלות פירעון

הליך חדלות פירעון אינו מתאים לכל אחד. הוא מיועד עבור מי שהסתבך בחובות כבדים, הגדרה יחסית שצריכה לקחת בחשבון גם את המשאבים העומדים לרשותנו. אך ברמת העיקרון הוא מיועד למי שאין עבורו מוצא אחר מהחובות. החוק מגדיר את חדלות הפירעון כך ”חדלות פירעון היא מצב כלכלי שבו חייב אינו יכול לשלם את חובותיו במועדם, בין אם מועד פירעונם הגיע ובין אם לאו, או שהתחייבויות החייב, לרבות התחייבויות עתידיות ומותנות שלו, עולות על שווי נכסיו“.

היתרון המרכזי של ההליך הוא הפטר חובות שניתן לקבל בסופו, אך חשוב לדעת כי לא ניתן לקבל הפטר על כל סוג של חוב. למשל חוב דמי מזונות וחובות שמקורם בענישה אינם עונים להגדרה. יתר על כן, זהו אינו מוצא קל להתחמקות מחובות, ההליך שם גם דגש על מקסום הגבייה. החוק גם דורש שאלו יהיו חובות שנצברו בתום לב, ולא תוצאה של מעשה מרמה. ההפטר עשוי להיות הפטר חלוט, הפטר מותנה או הפטר חלקי.

לצורך כניסה להליך יש להגיש בקשה. את הבקשה ניתן להגיש להוצאה לפועל עבור חובות בסכום נמוך (נכון לשנת 2022, חוב הנמוך מ -153,152.17 ש“ח). במידה והחוב גבוה מהסכום הנקוב יש להגיש את הבקשה אל הממונה על חדלות פירעון.

לא רק החייב יכול להגיש את הבקשה, אלו יכולים להיות גם נושים (אך התנאים שונים במקרה זה) או היועץ המשפטי לממשלה. חייב יכול להגיש את הבקשה כאשר הוא עומד באחד משני התנאים: מרכז חייו בישראל במועד הגשת הבקשה או בששת החודשים שקדמו לה, או שהוא מחזיק נכסים/עסקים בישראל בעת מועד הגשת הבקשה. נושה יכול להגיש את הבקשה כאשר גובה החוב הוא לפחות 76,576.08 ש“ח.

הליך חדלות פירעון

טפסים חדלות פירעון

ניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון או ידני, בהוצאה לפועל או אצל הממונה על חדלות פירעון בהתאם לגובה החוב.

לצורך הגשת בקשה מקוונת עבור חובות בסכום גבוה, היכנסו לאתר של הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי ובחרו בפתיחת הליכי חדלות פירעון. שם תוכלו להוריד את טופס הבקשה שעליכם למלא. כמו כן יש לשלם את האגרה. מלבד מילוי הטופס, ישנה רשימה ארוכה של טפסים חדלות פירעון שיש לצרף על מנת לתמוך בכל סעיפי הטופס.

טופס הבקשה כולל את החלקים הבאים:

חלק א‘ – פרטיים אישיים: כאן יש למלא את כל הפרטים האישיים, הכוללים בין היתר את המצב המשפחתי, שמות בני הזוג והילדים, כתובת המגורים, השכלה ועוד.
חלק ב‘ – פרטים על עיסוקים והכנסות: כאן תצטרכו למלא את כל הפרטים על ההכנסות של החייב, בני זוג והילדים. זה כולל גם הכנסות מקצבאות, שכר דירה וכל סוג של תקבול.
חלק ג‘ – הוצאות: כאן תצטרכו למלא את כל הפרטים על הוצאות המשפחה. לצורך הדוגמה אלו הוצאות שכר דירה, אחזקת רכב, חשבונות וכו‘. כמו גם הוצאות מיוחדות כמו הוצאות תמיכה בילדים שאינם גרים עם החייב.
חלק ד‘ – חובות: כאן יש לפרט את כל הפרטים על החובות, ערבויות שנתן החייב.
חלק ה‘ – תביעות והליכי גביה שהיחיד מנהל או מנהלים נגדו – כאן יש לפרט את כל הליכי ההוצאה לפועל ותביעות משפטיות שהגיש החייב.
חלק ו‘ – נכסים בישראל ומחוץ לישראל: כאן יש לפרט את כל הנכסים שיש לחייב, בארץ ובחו“ל. יש לציין גם שעבודים ונכסי מקרקעין שהועברו לאחרים. מניות וזכויות בתאגיד, ניירות ערך, מלאי עסקי, כלי רכב, דברי ערך (למשל תכשיטים וחפצי אומנות), חשבונות בנק וביטוחים ועוד.
חלק ז‘ – תצהיר הסתבכות: נסיבות ההסתבכות הכלכלית.
חלק ח‘- מידע אישי ורגיש: בסעיף זה אתם יכולים להציג מידע אישי אשר יכול להשפיע על ההחלטות השונות בתיק חדלות הפירעון. להבדיל מיתר הסעיפים, כאן מדובר במידע רגיש שאינכם רוצים שיוודע לנושים. עליכם לפרט מדוע אתם מבקשים לשמור על המידע.
חלק ט‘ – צרופות ואישור הטופס: יש לצרף כתב ויתור סודיות וטופס התחייבות היחיד לעמוד בהוראות הדין. שני הטפסים חתומים ומאומתים על ידי עורך דין.

חדלות פירעון מה זה

לייעוץ פרטני, כמו גם ליווי בהליכי חדלות פירעון והוצאה לפועל, פנו אל עורכי דין לפשיטות רגל.

עקבו אחרינו גם בעמוד הפייסבוק.

חדלות פירעון מה זה
צור קשר עכשיו לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי:

מאמרים

תביעת חוב בחדלות פירעון

תביעת חוב בחדלות פירעון היא התביעה אותה מגישים נושים כנגד חייב הנמצא בתהליך חדלות פירעון. לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מתחילה תקופת

הסדרי חובות מול הבנקים

רבים פונים אלינו לצורך הסדרי חובות מול הבנקים. זוהי אחת הסיבות השכיחות בגינן אנשים פונים אל עורך דין לסגירת חובות. לעתים אלו יכולים להיות הסדרי

עורכי דין מחיקת חובות

כאשר אנשים מתמודדים עם חובות כספיים, באופן טבעי הם מחפשים עורכי דין מחיקת חובות. לצערנו לפעמים אנו נתקלים בפרסומים של מחיקת חובות תוך 24 שעות

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל זה לא דבר נעים. כאשר יש לנו חובות, הנושים פותחים תיקי הוצאה לפועל ואז אנו מקבלים את הדרישה לתשלום, דרישה המוגבלת בזמן.

חדלת פירעון מה זה

במאמר זה נסביר חדלת פירעון מה זה, נספק לכם קצת סטטיסטיקות עדכניות וגם נסביר כיצד עורכת דין חובות יכולה לסייע לכם בהליכי חדלות פירעון. חיסול

סגירת חובות בהוצאה לפועל

הדרך הבטוחה והיעילה שבה ניתן לעשות סגירת חובות בהוצאה לפועל היא כמובן תשלום החוב. אך במציאות שבה אנו חיים, מציאות של חובות ולחץ כלכלי כבד,

פתיחה
1
שלום וברכה
שלום,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button